Drömliv i San Diego!

Jag lever verkligen i en dröm, varje dag vaknar jag upp med ett leende på läpparna och vet att dagen kommer bli lika grym som dagen innan, samtidigt som jag inte har någon aning om på vilket sätt eftersom ingen dag är lik den andra.

Nu är jag i San Diego och hälsar på Fia och Jossan, och eftersom jag är i en av mina favoritstäder i världen tillsammans med två favoriter förstår ni säkert hur bra jag har det! :)

Idag hade tjejerna sin sista tenta och jag passade på att bättra på brännan vid universitets swimmingpool under tiden. När dom var klara hängde vi på skolan ett par timmar till, tog en varsin grymt god proteinshake till lunch och åkte sen ut till Las Americas (ett enormt Outlet nära Mexikanska gränsen). Jag skulle inte shoppa nåt och vi planerade att bara vara där 2-3 h men i vanlig ordning gick vi alla bananas i alla underbara affärer och fyllde hela bilen med kassar ca 5 h senare. Hittade massa fint dagens bästa köp var en MK väska. Så nöjd!

Vi avrundade kvällen med middag på en riktigt riktigt bra Thai restaurang och film & rödvin hos Jossan. Sjukt mys!

Kommentarer

  1. Hej! Min högsta dröm är att också bo i L.A. Jag undrar hur du gick till väga med lägenhet och sånt? Jag går bara första året på gymnasiet men jag ska åka till L.A efter studenten. Är det dyrt att leva i L.A? Och vad tycker du om staden är det en bra stad? Träffar man mcyket nya människor? Berätta allt du vill! Hoppas du svarar och hoppas du har det grymt! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Hej Ellen! Då tycker jag verkligen att du ska följa din dröm och flytta hit, du kommer att älska LA!
    Om det är dyrt eller inte beror helt på vad du gör här såklart.. Men generellt skulle jag säga att det mesta är lite billigare än Sverige. LA är en svårflirtad stad och det dröjer ofta ett tag innan man lär sig älska den eftersom allt är så utspritt och det är svårt att få grepp om enorma LA. Men när man har bott här ett tag och får koll på allt är det en underbar stad och du träffar garanterat mycket människor! Amerikanare och även svenskar som bor här är väldigt öppna och sociala! Bara att höra av dig om du har fler frågor. Du kan maila på: linda@matblogg.se kollar den oftare än kommentarer här. Kram Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot