Mot LAX- med en väska tyngre än mig..


Jaha, 4 timmars sömn på 3 dagar, ni kan ju gissa hur jag ser ut och mår. Fråga mig inte varför men jag tyckte att det kändes smart att vara vaken tills shuttlen kom fem på morgonen (notera att jag redan sovit extremt kasst i två dagar på det.) Flygbolaget United var ju heeeelt kaos, ingen struktur alls.. Alla stressade runt helt hysteriskt, tur att jag börjat yoga så mycket, själv gjorde jag allt i slow motion som en harmonisk liten munk typ.

Vilket bara stressade min omgivning ytterligare. Personalen var riktigt virriga, otrevliga och ohjälpsamma. Alla passagerare trängdes framför check in skärmarna (det var bara self- check in som gällde, vilket skapade oro i lägret.. Tydligen.) Hur snurrigt som helst..


När det äntligen var min tur att checka in väskan bara gapade personalen åt min övervikt.. Var en sisådär 40lbs.. Över överviktsgränsen alltså. En manager ropades in, stenhård liten arg kvinna som irriterat sa att det här skulle bli en dyyyr historia för mig.. 250 dollar och det fanns INGET jag kunde göra för att få ner priset, om jag inte dumpade väskan vill säga..Jag satte tuggummit i halsen, what?! Det är ju liksom halva flygbiljetten… Samtidigt var jag heeelt slut, hade ju som sagt inte sovit på 28 timmar så jag orkade inte tjafsa eller hålla på att tömma väskan som jag kämpat med att packa så bra som möjligt för att få ner allt. Kvinnan var så otroligt otrevlig, stressad och kunde för allt i världen inte fatta vad jag hade i min väska.. Jag såg hur dom slängde på min tunga väska på rullbandet när hon frågade mig hur jag ville betala.

”Inte alls” mumlade jag surt men lämnade fram mitt kort. (Som jag visste var tomt..) Fick lite panik, klockan tickade och det var dags att borda. Tänkte ett tag ringa nån och be dom föra över 250 dollar från mitt sparkonto men sen blev jag så irriterad på hur alla på United betedde sig, så jag tänkte, nä jag vill verkligen inte betala! Dom har ju redan skickat iväg min väska liksom… Sagt och gjort.

Managern blev ännu rödare i ansiktet och ännu mer irriterad på mig när mitt kort inte fungerade. Jag såg ut som ett frågetecken och låtsades inte fatta någonting.. Hon hotade med att inte låta mig åka med planet, men jag svarade att det inte var mitt problem att dom redan skickat iväg min väska utan att slutföra betalningen först. Efter många samtal muttrade hon att hon inte hade tid med mig, och struntade i att ta betalt. Yeeeey!!! Min 85 lbs väska fick följa med gratis till Sverige!
Okej.. börjar slå rekord i sömnlöshet nu.. Kommer knappt hitta in på planet tror jag..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot