WeHo & Yoga Mecka




Nu när jag bor så lyxigt centralt nära fina delarna av Los Angeles tar jag tillbaka att det inte går att ta sig någonstans utan bil här. Solen strålade så jag bestämde mig för att ta en promenad runt om i området, hittar ju fortfarande ingenstans!

Det var så underbart väder så jag gick ganska långt, och utforskade hela WeHo. Fikade på Urth Caffe, tittade i butiker på Melrose Ave och i Beverly Center och hittade massa roliga pilates och yogacenter som jag ska försöka hinna testa innan jag åker hem. Bland annat Iron Pink, ett tjejgym helt i rosa haha.. Lite töntigt men roligt koncept, funderar på att starta ett sånt hemma i Sverige kanske, kan faktiskt gå hem ;)


www.ironpink.com, nån som vill bli delägare med mig hemma i Sverige?


På kvällen var jag på det välkända Golden Brigde Yoga och testade ett pass som hette "Hatha mixed", Centret är ett Mecka för alla som gillar att yoga och finns både i New York och här i Los Angeles (visade sig ligga bara 20 min promenad hemifrån oss!) Så glaad att jag fick chansen att kolla in det!

Kändes som att komma in i ett stort tempel i Indien, det var så fantasisk stämning, inredning och musik. Ett underbart wellness center och organisk restaurang fanns där också. Dit ska jag igen innan jag åker hem!


..skickade Pålle till mig över Skype efter att ha frågat om vi skulle titta på Entourage samtidigt och ha på video skype. JAA!! sa jag glatt.. Fick den här bilden som svar, antar att det inte går att göra så med andra ord..

Kommentarer

  1. Var det svårt att hitta lägenhet i L.A.? Vill verkligen flytta dit efter studierna och så vidare, vad ligger priserna runt? :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade din blogg genom Natacha peyres blogg. Kollade igenom din blogg lite och skrev ner en liten lista med frågor som jag hoppas att du vill svara på. Min drömresa går nämligen till USA och det är alltid bra att få lite tips av folk som har varit där :)
    1. Vad gör du i LA? Pluggar du?
    2. Hur gjorde du för att åka till USA? Sparade du mycket pengar? Eller är det CSN?
    3. Hur är det att gå ut i LA? Vad är det för åldersgräns?
    4. Är det lätt att lära känna folk i LA?
    5. Vad kostar det att hyra bil i LA? Något bra ställe?
    6. Hur många gånger i veckan tränar du? Yoga mm?

    Hoppas du orkar svara på alla mina frågor :)

    SvaraRadera
  3. Kjellberg:
    Det är inte svårt alls att hitta boende faktiskt, kika på craiglist.com, en bra sajt där många hyr ut lägenheter eller rum. Ofta behöver man signa upp sig på minst 6-12 månader, så om du inte vill binda upp dig så länge och leva lite glassigt kan jag rekommendera att bo där jag bodde, nära Warner Bros och Hollywood Hills på Barham Blvd. Man binder bara upp sig månadsvis och lever som en prinsessa! Ju fler man delar, desto bättre pris. Jag delade med 3 andra på en tworoom apt med 2 badrum. Betalade ca 4500kr /månad och då ingick allt. Full möblering, Internet, kabel TV,tillgång till bastu,gym,jacuzzi,pool,grill,tennisbana,biograf,volleybollplan m.m. Jättefina lägenheter. Kolla in www.oakwood.com. Men om du inte ska köpa eller hyra bil rekommenderar jag dig att bo där jag bor nu, West Hollywood så man lätt kan ta sig till alla fina områden i L.A. Hör av dig igen om du behöver mer tips. Är en L.A veteran vid det här lagret ;)

    Jennifer:
    Självklart ska jag svara på dina frågor, älskar L.A och ger gärna tips kring livet här.

    1. Jag pluggade musik och dans på Musicians Institute, men nu är alla kurser klara, så jag njuter av L.A livet just nu! Åker hem till Sverige igen i mitten av mars.

    2. Jag jobbade häcken av mig som säljare/butikschef på Life parallellt med kundklubbsansvarig på deras huvudkontor, säkert en 12 h/dag ibland ,så fick ihop en hel del! Men tog även CSN eftersom man inte får jobba lagligt i USA på ett studentvisum.

    3. Utelivet här kan vara riktigt riktigt bra. Men det gäller att skaffa sig koll på vilka ställen som är bra rätt dagar, (ett ställe kan vara grymt en onsdag t.e.x men värdelöst alla andra dagar i veckan) se till att komma på gästlisa eller vara tjej och se bra ut. (hemskt men sant, lite som Stureplan fast mycket värre). Annars blir det lätt en katastrof.. Åldern som gäller är 21. (Men det går att komma in i alla fall) De ställen jag gillar bäst är nog Bardot,Voyuer, Roosevelt Hotel/Teddy's, Skybar, Myhouse, MI-6.

    4. Generellt är folk avslappnade och väldigt sociala här, så det är lätt att lära känna folk..absolut!

    5. Det beror helt på vad för typ av bil och om du tecknar försäkring/vill ha GPS/hur länge du hyr den m.m. Vi hyrde från www.avis.com, dom var riktigt bra.

    6. När jag gick på Musicians Institute tränade jag dans 7 timmar i veckan, så då blev det inte mycket tid över till annan träning. Nu lör jag olika yogapass minst 3 ggr/veckan eftersom jag älskar att yoga. Varvar mer fysiskt krävande med lite lugnare/mer stretching varianter. Går på Detox Yoga och dansklasser på www.idahollywood.com, Hatha yoga på www.goldenbridgeyoga.com och Vinyasa flow på www.pinkiron.com just nu. Alla tre är väldigt olika men otroligt bra! Har även som rutin att ta en powerwalk på morgonen i mina Shape up skor om det är fint väder, riktigt underbar start på dagen. Att kombinera yoga och powerwalks rekommenderar jag verkligen. Man håller sig vältränad, pigg och mår jättebra utan att det sliter för mycket på kroppen.

    Hoppas ni kände att ni fick svar på era frågor!

    Kramar Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot