Just another tuesday ;)

Brottades imorse som varje tisdag med Harmony and Theory på Shawnas lektion mellan 9-11, hon är ju amerikanska, men har lärt sig säga "TYSTA" och "SLUTA NU" till "The Swedish Line" i klassen.
Josefin, Fredrika, jag, Johan 1 å Johan 2 sitter alltid på samma rad. Det är en oskriven men självklar regel att vi alltid sitter där. Lite som i serien Friends, där vänner-gänget alltid sitter i soffan ni vet. Den är till för allmänheten men det är liksom deras platser.

Så sjukt att man åker 18 timmar bort från Sverige och samlar ihop sig med svenskarna istället för att lägga fokus på att verkligen lära sig nya språk och få kompisar med andra kulturer, som det så fint lät att man skulle göra när man flyttade... Där sitter vi på vår rad och pratar om längtan efter knäckebröd, Marabou och drar våra svenska skämt.. Nää riktigt så illa är det faktiskt inte, har fått massa amerikanska vänner och engelskan börjar lossna! Men lite kul är det att vi verkligen kallas "The Swedish line" på Harmony lektionen.. I alla fall..

Efteråt gick jag till min absoluta favoritmatbutik Fresh & Easy och det finns alltid massa smarriga smakprover, jag fastnar alltid i bjudhörnan när jag är där ;) Idag skulle jag handla så lite som möjligt, men det blev ändå 3 tunga kassar.. Fattar inte hur jag lyckas! Innan jag åkte hem fikade jag och Fredrika på vårt Starbucks, är såå glad att jag har henne!!! En vän för livet :)




Väl hemma trollade jag med mina nyinköpta Fresh&Easy varor och kände mig såå duktig som lagade väärsta seriösa maten hemma med lax och massa grönsaker i ugnen, (mamma, du hade varit såå stolt!) och därefter blev det en liten tripp till gymmet.


Senare på kvällen var jag, Pålle, Linky, Jack och några av hans vänner på en riktigt bra sushirestaurang i Studio City.. Riktigt trevligt avslut på en skön dag! Tycker så mycket om lilla söta Linky också, ännu en vän för livet!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot