Regn & storm i soliga L.A?


När jag såg väderleken för den här veckan trodde jag inte mina ögon, regn i en hel vecka i L.A?! Det är världens storm här, våra balkongmöbler flög till och med iväg haha..Helt sjukt!

Men det är faktiskt jättemysigt med regniga dagar- när man är inomhus ;) Man kan mysa runt i mjukiskläder och göra ingenting utan dåligt samvete. Så det är precis vad jag och Pålle har gjort den här helgen, bara tittat på filmer, beställt hem mat och haft det skönt.

Jag har passat på att gjort lite nytta och läsa i boken "Manifest your destiny" av Wayne W. Dyer som jag ska redovisa på Art of Success, det kapitlet jag ska prata om var lite flummigt, men jag älskar ju sånt så jag blev lite peppad :) Det handlar kortfattat om "The nature of gratitude", hur tacksamhet får en att kontrollera sitt öde, relationer, känslor och välmående. Typ.

Han pratar mycket om att man ska sluta klaga, och istället se positivt. Att egot aldrig kommer att bli tillfred, ju mer du klagar desto mer kommer du hitta att klaga på. Om man accepterar livet för vad det är och slutar klaga kommer man lättare hitta kärlek och vara tillfredställd utan att fastna i det eviga sökandet efter lycka genom materiella saker, bekräftelse från andra, droger osv. Att man inte ska ta det man har för givet, utan varje dag tänka igenom vad man är tacksam för i livet och visa kärlek och uppskattning av sina nära och kära..

Sen även klassikern av att man är vad man tänker. Massa smarta, men enkla saker stod det i boken som jag rekommenderar alla att läsa om för att bli påminda om att njuta och vara tacksam över livet. Är man medveten och harmonisk i sig själv, blir såklart allt annat i livet (jobb, förhållanden, hälsan..allt). mer harmoniskt. Som vanligt skulle jag kunna flumma vidare hur länge som helst om allt som stod, men ska inte tråka ut er med världens längsta inlägg bara för att jag sitter inne denna regniga dag. ;)

Vi fick förresten finbesök av Fredrika som hakade på vår stanna-inne-och-bara-mysa-dag, imponerad att hon tog sig hit i stormen! (Dessutom med jordgubbar till mig, sötnos!). Pålle lyssnar på Anthony Robbins här i bakgrunden, ännu en skön peppande stämma att höra! För er som aldrig hört honom borde verkligen ladda ner "Personal Power" eller köpa en av hans böcker. Grymt inspirerande!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot