Min familj är hemma igen!

Åh vad glad jag blev när Emil och Hanna kom hem!
Har varit såå tomt här utan dom! Fick sån sällskapsjuka igår, så mina kära grannar Erik och Mikael ställde upp att grilla med mig :D (Dessvärre funkade bara en grill, som en tjock gubbe utan minsta grannanda behöll för sig själv heeela kvällen- Fastän jag frågade snällt efter en halvtimmes väntan om vi kunde möjligtvis kunde låna en liten hörna..kanske? Men icke.) Slutade med att vi fick ta vårt pick och pack och laga till vår mat på spisen istället! Men själva tanken på att vi tekniskt sett KAN vara ute och grilla i december är en underbar känsla! Saknar inte kylan där hemma direkt!!!

Efter middagen behövde dom plugga, och lilla jag kände mig inte riktigt riktigt tillfredställd med sällskap för den kvällen, så jag bjöd över Fredrika, som så snällt stannade kvar och sov hos mig. Lockade henne med lax och glass ;). Jättemysigt hade vi! Bokade min första LPW också nästa vecka. (Live Performance Workshop) som innebär i stort sätt precis som det låter som; Man uppträder live och får kritik/betyg för det. Stort steg för mig som har sån scenskräck fortfarande!

Fick ett sms av Pålle där han skrev att hans plan var försenat, så han är tvungen att stanna en natt i Franfurt.. Stackarn!!! Som om det inte redan är en lång och jobbig resa hit :( Hade sett så mycket fram emot att hämta min lilla älskling på flygplatsen ikväll men nu har jag ju ingen aning om när han kommer! Så livstecken från Paul Älskling Mellström efterlyses så flickvän kan välkomna honom på flygplatsen!

Idag var en kreativ dag i skolan, och gymmade lite när jag kom hem. Därefter storstädade jag hemma inför mitt kommande finbesök! Skrubbade toaletten, tömde blä-äckel-hår i avlopp, skurade överallt.. sånt där trist ni vet. Supernöjd när allt var klart spolade jag i toaletten (Hade öst i alldeles för mycket hushållspapper där när jag städade..) så det blev stopp och svämmade över massa äckel- i hela badrummet!!
Så gick det med att fräscha upp lagom till Pålle kommer.. Nu är det äckligare än någonsin därinne och jag måste ringa på någon som kan fixa avloppet. Imorn. När Pålle kommer. Suck. Så svettiga städtimmar ledde till en ännu värre toalett! Bra jobbat Linda!

En till klumpig Linda grej idag: Jag har blivit helt besatt av jordgubbar och äter minst en liter om dagen haha, så när jag hittar bra rea blir jag superlycklig! Nu var det 2 för 4 dollar på Vons! Men jag tittar såklart inte på kvittot och reflekterar inte förrens jag kom hem att det blev så dyrt..Hade råkat ta organiska jordgubbar som kostade det tredubbla.. Läxa: Dubbelkolla ALLTID kvittot om du är en fattig student.

Nu har jag massa fina bilder från vår roadtrip som jag kommer att ladda upp på facebook. :)




När katten (Hanna) är borta.. provar råttan (Linda) hennes coola kläder


Häng hos grannarna! Erik är inte som andra barn. Han samlar på vanilla coke.. haha

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot