Det blir inte alltid som man tänkt sig

..När det regnar! Tisdagar brukar betyda 4 timmars dans för mig i Kodak Theater inne i Hollywood, så planen var dansa loss lite överskottsenergi och ta en glass med Fredrika efteråt. Men det var värsta ovädret hela dagen så jag vågade inte ens ta mig utanför dörren (sist fick jag vänta på bussen i 45 minuter, inte direkt motiverande att traska ut nu i ösregn och åska med andra ord) så vi var så gott som inlåsta hela dagen. Jättetrist att missa dansen eftersom det bara är en gång i veckan nu, men det är sånt som händer :) Är ju trots allt rätt mysigt med regn så länge man ligger nerkrypt i soffan hemma.
Jag fick med Pålle att praktisera Yoga hemma istället, gick väl sådär halvbra på en heltäckningsmatta haha, men kul var det!

Sen var det Lost och kinamat på schemat, hänger fortfarande inte riktigt med men vem gör det? Måste ju se hur det slutar nu! ;)



It's a classic


Lagar alltid samma middag när jag lagar själv.. Men varför sumpa ett vinnande koncept om man hatar att stå i köket och svettas? ;)



Onsdagens lärdomar:

No. 1
Beverly betyder INTE bara fancy streets och vackra hus som jag trodde, jag och Pålle hamnade i värsta ghettoförorten när vi skulle till Beverly Blvd idag, kändes som man var i en liten mexikansk by typ. En upplevelse ;) Som sagt, Los Angeles- den nästan obeskrivligt enorma staden som har riktigt tvära kontraster på områden, miljöer och människor, från gata till gata.


No. 2
Hamburgare med köttfärs i är faktiskt gott.

No.3
St. Anthony's Medical Center har pinsamt inkompetent personal

No.4
NBC Universal 4 News blir sura om man inte tackar ja till en
jag-är-en-random-L.A-native-som-vill-svara-på-dumma-frågor-intervju.

No. 5
Det ÄR nåt fel på vår GPS, det var inte bara jag som hade dålig personkemi med den under bilresan hem från Las Vegas. Idag bråkade den med Pålle också.

No. 6.
Det spelar ingen roll att jag färgar håret, jag kommer alltid bli igenkänd med mina ljusa ögon. Tydligen. Nu är det inte bara på Fresh and Easy's matbjudhörna jag är smått bannlyst, utan även Trader's Joe. Liksom på Fresh and Easy fick jag fick höra idag när jag stod och nallade alla smarriga smakprover (cookies, cheesecake och sojalatte som var dagens bjud.)
"You don't fool me miss, I recognize your eyes even if you changed your haircolor. Poor hungry girl" sa kvinnan som jobbade med bjudråvarorna på Trader's Joes och skrattade hjärtligt åt mig. Pinsamt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot