Låser oss ute






I'm not the brightest crayon in the box skulle man kunna säga.. Idag gick jag och Pålle upp till Universal City, och på vägen dit kom jag på att jag glömt mitt Universal studio pass och sprang tillbaka hem igen för att hämta det. Väl hemma letade jag i hela lägenheten, för att inse att jag faktiskt hade den med mig i fickan..Klant.

Väl på Universal Studios tittade vi på en jättegullig Animal actor show med apor, hundar, fåglar och katter som gjorde massa konster och tricks. Därefter åt vi på en mysig sushi restaurang efter det gjorde något jag aldrig tidigare testat. Såg två biofilmer i rad. Vi köpte biljetter till Shutter Island, och när den var slut smet vi in på en ny film, The Wolfman. Prisvärt ;)

Sen på tal om det där med not the brightest crayon in the box..upptäckte på vägen hem att jag hade låst inne vår nyckel. Inte så uppskattat när vi stod utanför ytterdörren halv elva på kvällen, trötta och frusna.

Med andra ord hade jag alltså när jag sprang tillbaka för att hämta mitt univesal pass tidigare under dagen (som jag inte ens hade glömt) lämnat nyckeln hemma istället. Smart Linda. Som tuur är så är det sån service här på Oakwood 24/7, så nattvakten kunde ringa på en anställd som gjorde nya nycklar till oss! Åh vilken tur!


Dagens bästa:
På min dagliga morgon powerwalk såg jag till min stora lycka att det öppnat en ny yoghurtshop nere vid Warner Bros, gick in för att köpa en glass och hade turen att få vara deras testkanin och fick testa alla smaker och olika toppings för att de ville veta vad som efterfrågas. Yummie! Inte mig emot! ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot