Lyxar till det med facial treatment i Studio City


Tog mig an GPS kvinnan idag igen och körde till mysiga Studio City där jag unnade mig en facial treatment (blev pålurad nåt erbjudande när jag tog min dagliga powerwalk vid Warner Bros för ett par dagar sedan, man fick 5 lyxiga skönhetsbehandlingar för knappt 30 dollar som jag tyckte lät fantastiskt i stundens hetta) och det visade sig vara sjukt värt faktiskt! Har 4 bokningar till framöver på skönhetssalongen, inte ofta man unnar sig sånt med en tunn studentplånbok så jag mådde som en prinsessa när jag lämnade salongen.

Om det är nåt som man borde göra oftare så är det ta hand om sig själv, jag har börjat försöka göra det mer och mer. Tanken är att om jag tar hand och respekterar mig själv, får jag ännu mer energi till att sprida energi i min omgivning och ge kärlek och support till dom jag älskar och bryr mig om mest :) Mitt nya mål!

Svängde förbi kära Trader's Joe på hemvägen och handlade lite god mat. Fresh and Easy har fått en konkurrent, helt fantastisk matbutik med jättefräscha, mest organiska råvaror och hemmalagade bakelser och maträtter. Allt där känns så äkta och naturligt, det närmaste jag kan komma mamsens mat ;) När jag skulle hem från Trader's Joe skulle jag vara lite vild och strunta i GPS tanten eftersom jag hittade hem. Promenadvägen och fågelvägen i alla fall men inte bilvägen. Tydligen. Satt å sjöng med till Keisha på radion på hög volym å bara mådde bra, men upptäckte efter en stund att rödlyserna och skyltarna var åt fel håll och bilar tutade argt. Råkade visst köra i en enkelriktad fil.. Ooops. Blev en skön U sväng som hade passat bra i en cool action scen, men inte här på Toluca Road..så därefter lyssnade jag snällt på GPS tanten i alla fall.

Ny behandlat face med oxygen mask, massage och peeling- friskare hy än någonsin! (mentalt i alla fall, och det är ju huvudsaken) I helgen ska det bli toppenväder! 25 grader och sol, så känner på mig att det kommer bli en riktigt lyckad weekend i Sunny L.A :) Sov så sött alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot