Whole life and L.A Yoga

Första veckan i Los Angeles


Greencard efterlyses! Nu börjar äventyrsresan närma sig sitt slut och jag försöker desperat klamra mig fast och skjuter undan det faktum att jag kan räkna på en hand antal veckor jag har kvar tills jag lämnar det här livet bakom mig.. Har inte ens bokat biljett hem ännu, för då är det liksom fär verkligt på något sätt. Mänsklig natur är verkligen lite frustrerande ibland, det stämmer så bra in att det är så svårt att uppskatta det man har, att istället längta efter något annat eller försköna det man inte har. Så många gånger som jag har haft hemlängtan (längtar fortfarande efter min familj och vänner så det gör ont i och för sig), och så många gånger som jag svurit över system och saker här i Los Angeles och muttrat att det är "mycket bättre i Sverige".. Men nu bara för att jag vet hur lite tid jag har kvar här, älskar jag Los Angeles än mer.. För jag håller på att förlora det! Jag vill inte bo här för alltid, men nu börjar jag verkligen känna mig hemma här och är inte riktigt riktigt klar.. Ett halvår till skulle jag inte tacka nej till ;)


Så om någon kan ordna ett arbetsvisum eller av en slump få fram ur släktforskning att Pålle eller jag egentligen är amerikan så vi kan stanna här ett litet tag till hör av er! Jag är så otroligt glad att jag gjorde den här resan hit! Mycket skratt, glädje, tårar, ilska, underbara äventyr och framförallt nya jättefina vänner för livet.. Jag har gjort och upplevt mer under tiden här än många gjort under en livstid, så mycket intryck och händelser. Helt otroligt! Nu ska jag verkligen suga ut det sista av L.A tiden här och bara njuuuuta!! Tog en powerwalk imorse ner till mysiga Toluca Lake och satte mig och fikade på ett supermysigt bohemiskt fik med massa gratislitteratur och tidningar, hittade genast två favoriter: LAYOGA och Whole life, kunde inte bli mer Linda-tidningar!


Fick massa inspiration till blogginlägg på matblogg och tips på grymma healing och personal power seminarium, coola yoga/dansstudios, en jättestor hälsomässa "Health Freedom Expo" på Long Beach och mysiga vegan/raw food matställen. Ska försöka hitta lite fler av alla hälsosmultronställen som faktiskt finns i den här enorma staden. Kommer bli en utmaning så önska mig mig lycka till ;) Mamsen kom hit rå så vi kan utforska hälsodelen av L.A tillsammans :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot