Får besök av 6 brandmän

Underbart väder var det idag! Njöt extra mycket av min dagliga morgon powerwalk i Toluca Lake, flyttar ju från kära Oakwood på söndag.. Sorgligt :(


Dagens felsägning:
Ska fråga frisören vad som tar för att tvätta och föna mitt hår, och säger:
"What do you take for shampoo and blowjob? Obeskrivlig min som respons av frisörskan.


Dagens Linda:
En cyklist bakom mig skriker "move right" och jag hoppar till vänster. Blir påkörd av cyklisten. Mina höger och vänster är som vi alla vet inte som alla andras.


Dagens bästa:
Min nyfunna amerikanska vän Dior skjutsar mig till kvällens yogapass i Madilyn Park som jag inte kunnat gå på annars. Snäll granne och yogakompis i ett. Toppen!


It's a classic:
Mitt dagliga Entourage- marathon med Pålle är dagens höjdpunkt. :) Idag blev det 4 avsnitt, säsong 3 av 6 avklarade.



Linda- Inte som andra barn


Dagens annorlunda besök:
Under kvällen fick jag otroliga smärtor i bröstet och hade svårt att andas. Ignorerade det till en början, men när det en timme senare inte hade gått över började jag bli lite smått orolig, så jag och Pålle började googla på mina symptom. Allt tydde på att man skulle kontakta 911 om symptom som mina inte gick över. Kändes så dumt att ringa akuten, så började med att ringa och kolla om en vanlig husläkare kunde ge råd, but nooo. Hade så ont att jag tillslut ringde 911, sa som det var och frågade vad dom tyckte jag skulle göra. Kvinnan jag pratade med sa att det kunde vara allvarligt och skulle "skicka över någon som skulle undersöka mig" för att avgöra om jag behövde åka in till sjukhus eller inte. Okej, det lät ju skönt och inte alltför dramatiskt, att dom skickar över nån att titta till mig.


5 minuter senare stormar 6 brandmän och en läkare in i vår lägenhet. Jag och Pålle blev helt paffa. Why so many? Helt bisarrt var det haha.. Läkaren började göra EKG tester på mig, ställde massa frågor kring min hälsa och konstaterade tillslut att dom inte kunde hitta något, men erbjöd att köra in mig till sjukhuset eftersom dom inte kunde garantera att jag inte hade nåt allvarligt.
Jag sa att det inte behövdes, och fick då i typisk amerikansk anda skriva under 3 papper där jag garanterade att jag självmant stannat hemma.
(Ifall jag skulle dö typ och inte stämmer dom isf..). Därefter tackade dom för sig och stövlade ut igen.


Helt sjukt. Önskar jag hade filmat scenariot när lilla jag med ( helt ofarliga) bröstsmärtor får besök av 6 brandmän halv två på natten. Varför det kom brandmän vet jag inte, de måste ha varit närmast och akututbildade också. Kul såg det ut i alla fall när alla dom kom. Kände mig så dum!!! Jag som inte ville ställa till med en scen utan bara kolla att allt var ok..
Men efteråt kändes det skönt för mig att få bekräftat att det inte var allvarligt :)

Annorlunda avslut på denna kväll kan man säga..

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot