Ännu en dag i Hollywood :)


Var uppe först av alla idag vid 9 tiden (trodde jag i alla fall men det visade sig att Emil hade promenerat uppe i bergen som ligger utanför oss redan klockan sju imorse..) Han berättade att han stött på en känd skådespelare (vars namn jag glömt bort, dålig på skådespelare) och att ganska många stjärnor har sina hus där omkring, Madonna bland annat. Så vi är nää-äästan grannar med Madonna ;)

Jag tog min lilla vanliga morgontripp till gymmet, sprang en halvtimme och simmade lite i poolen. Det var rätt mulet idag, så både jag och Hanna tyckte att det passade bra att göra några ärenden i stan. (Om man nu kan säga så.. I Los Angeles går det ABSOLUT INTE ”att springa lite ärenden” på en timme som man kan göra hemma. Det är ju så otroligt stort att det tar sin lilla tid om man har flera stopp att göra.. Man får räkna med minst en fyra timmar.) Jag tänkte göra ett nytt försök med att öppna ett amerikanskt bankkonto och lämna tillbaka min BH på Victorias secret och Hanna ville åka till en gitarrbutik på Sunset blvd. Så vi gjorde sällskap till Hollywood blvd i alla fall :).

Jag trippade in till banken och satte mig och väntade på min tur, pratade med en snäll kines som också satt och väntade på att få hjälp.
När en kvinna kom fram till oss tittade hon på mig och frågade om jag fått hjälp ännu. Jag svarade, glatt överraskad att det gick så fort nej och reste mig upp för att följa med henne Det pinsamma var bara att jag snubblade på mina höga klackar och rev ner en monter med broschyrer över kinesen (OCH trängde mig före honom i kön kom jag på sen... Bra jobbat!).

Jag genomförde hela processen för att öppna ett konto (fyllde i alla papper, tog fram kontokort, studentkort och körkort m.m.) MEN! Jag hade såklart inte mitt pass med mig så då gick det tydligen inte att bli en amerikansk bankkund. SUCK VAD JAG ÄR HOPPLÖS!

Så där satt jag och tog upp bankkvinnan och min tid i onödan.. Jag fick tacka för mig och återkomma en annan dag.. Inte mycket att göra.. Så jag styrde stegen mot mitt nästa ärende, byta min BH. Kom på att jag hade slut på lite matgrejer hemma och kom ihåg att vi varit på en bra matbutik i närheten så jag bestämde mig för att svänga förbi där innan jag gick upp till Hollywood shoppingdistrikt. Men att jag aldrig lär mig! Det finns inga uttryck som ”i närheten” eller ”svänga förbi” i Los Angeles. Jag gick..och gick.. och gick.. och gick, i mina skyhöga klackar utan att komma fram till rätt block där matbutiken låg. Det där med mulet väder hade dessutom tydligen bara varit en inbillning för nu stekte solen (jag hade flanellskjortan igen och leggings för säkerhetsskull som sist jag gick i stan när det var 40 grader ute..haha).
Fråga mig inte varför jag hade så höga klackar och flanellskjorta.. Jag tänkte väl hemma att det var mulet ute och att jag inte skulle behöva gå så mycket..Men jag borde vetat bättre vid det här laget! Blöt av svett kom jag till sist äntligen fram till matbutiken!

Plockade på mig lite för mycket som vanligt och knatade tillbaka i värmen upp till Victorias Secret på Hollywood Blvd. Samlade på mig massa underkläder som jag tänkte köpa istället för BH,n och gick mot kassan, men även HÄR behövde jag passet…. SUCK. Jag är så klantig! Bara att släpa hem min fjantiga BH igeeen och komma tillbaka när jag har passet på mig.

Jag gick förbi Sephora och tröstshoppade krämer för 70 dollar.. Kan man säga att den här dagen slutade EXAKT som sist jag försökte göra mina smarta ärenden i stan?!
Klantade till mig med mina egentliga ärenden och brände pengar på shopping och mat..igen. Tredje gången gillt då på torsdag kanske?

Jag köpte i och för sig krämer som jag är supernöjd med! Har bestämt mig för att börja sköta om min hy för en gångs skull. (Jag är en sån som tvättar ansiktet med det som finns hemma.. vare sig det är balsam eller nån billig tvål och använder aldrig några skyddande eller återfuktande krämer å sånt..). Men nu är det dags!
Köpte efter en lång konsultation en organisk clean skincare från märket "REN" och en sun protection spf 30 till ansikte från "DDF". Smörjer aldrig in mig med solskydd, det var inte bra aaalls för hyn..tydligen.
Jag är faktiskt jättenöjd med krämerna och kan verkligen rekommendera dom båda! Solkrämen ger lite toning och är så tunn att man kan ha den under sin make up. Toppenbra!

På vägen hem blev jag bortskuffad av en vakt då jag råkade kliva in mitt i en inspelning av nån TV serie.. ”South”..nåt hette den, jag är så dålig på TV program å sånt.. och på andra sidan gatan höll det på att riggas upp för ännu en filmpremiärskväll. Så det händer ju alltid nåt här i alla fall!

Nu ska jag skriva lite vykort till mina söta mor och farföräldrar tänkte jag! Kanske följer med Emil, Hanna och Linda och spelar basket också på planen som finns här på området.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot