Framme i San Francanisco





Åh vad trött jag var när jag landade. Hade bara sovit 4 timmar på två dygn och en lång flygresa på det. Men helt fantastiskt att jag kunde använda internet!! Då kunde jag prata med min älskling och min familj under hela resan, lyxigt!!

Daniel kom och hämtade upp mig i sin bil och passade på att visa mig lite av staden innan han var tvungen att åka tillbaka till skolan för en kvällslektion. I det tillstånd jag var i ville jag egentligen bara till en dusch och en säng men man går på energi från alla nya intryck hela tiden så jag klarade av två timmar i stan med Daniel.
Vi åt världens godaste crepes och glass nere vid hamnen, där jag även fick se fängelset Alcatraz som ligger ute i vattnet på en ö. Sen åkte vi och kollade på utsikten över stan och igenom shoppingdistriktet och bög(?)distriktet haha.. Kul att se!

Daniels skola, Holy names Univeristy ligger uppe på höjden på andra sidan bron om San Fransisco, Oakland. Det är en underbar utsikt över SF från universitetet!
Jag trodde att jag hade lämnat lyxlivet kvar i New York, men nu inser jag att jag kan glassa runt även här som på ett hotell! Det är frukost, lunch och middagsbuffé, gym och pool. Inte så pjåkigt för lilla mig som inte behöver plugga heller utan bara kan utnyttja faciliteterna!

Väl framme på skolan var en dusch det första som lockade, eftersom jag bor i Daniel och hans rumskompis lilla rum var det tacksamt att veta att det finns ett omklädningsrum för tjejer där tjejerna på skolan duschar och byter om.
Sen gick vi ner till middagsbuffén- Linda i himmelriket! Åh så mycket gott det fanns!! Älskar bufféer, tjoho! Fanns till och med en Pepsi diet maskin!

Efter middagen hade Daniel lektion och jag tänkte hålla mig på rummet, var helt slut! Men helt plötsligt skriker någon ”FIRE ALAARM!!” och jag blir informerad om att det är brandövning vilket innebär att alla elever måste utrymma byggnaden… Jag blev utpuffad och virrade bortkommet efter alla ut på parkeringen. Eftersom jag precis kommit och Daniel inte hunnit presentera mig för någon stod jag helt ensam i ett hörn utan att känna någon alls och såg dum ut. Då har man prövat på hur det känns att vara den utfrysta mobbade eleven, det är ju också en erfarenhet haha.

Jag kommer mest att få sköta mig själv på dagarna här, det är ganska tomt eftersom alla elever är på olika utflykter och lektioner titt som tätt. Men som sagt, mat i massor, gym och pool. Ingen nöd på mig! I helgen ska Daniel och hans amerikanske tjej Tammy visa mig runt i San Francisco.

Dagens lärdom: Daniel visar hur man får ut två cola light till priset av en i läskautomaten. Prisvärt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot