Möte på banken- tredje gången gillt?

I bilen på väg in!

Min senaste skörd :)

Ett shopping distrikt på Hollywood Blvd










Ja, idag var det dags för ett tredje försök att skaffa amerikanskt bankkonto och lämna tillbaka min BH. (Victorias secret påsen är helt paj eftersom jag släpat den så mycket fram och tillbaka haha.. )Innan jag gick hemifrån såg jag till att förhindra mina dumma misstag från igår.

1. Tog PLATTA skor istället för skyhöga klackar
2. Klädde mig i linne och shorts istället för en varm flanellskjorta för att inte få värmeslag som sist
3. Höll passet HÅRT i handen- Aldrig glömma igen!


Redo att åka! Jag fick skjuts in till stan av Lindas amerikanska vän, supergulligt!

Väl på banken gjorde jag om hela ansökningsprocessen, som hade kunnat bli lyckad om jag inte hade sett till att spärra mitt Nordea kort. Den stackars kvinnan som hanterade mitt ärende försökte flera gånger föra över pengar (på min envisa begäran, jag VISSTE ju att jag hade pengar på kortet!) till mitt nya amerikanska konto utan lycka. Har nu lärt mig att det kaan vara smart att kontakta sin svenska bank och meddela att man flyttat utomlands och planerar att öppna ett konto utomlands INNAN man låter en annan bank ta så stora summor, Nordea trodde väl att någon försökte ta pengar från min konto eller nåt.. De har i alla fall spärrat mitt kort. Happ. Jag var då tvungen att skramla alla lösa kontanter jag hade för att betala deposit för mitt nya amerikanska konto. Surt.

Efter mitt tredje gången gilt bankbesök hade jag alltså lyckats spärra mitt kort och gjort mig av med alla pengar så att jag inte ens hade råd med bussen hem. Spelade på ”dum turist” rollen och försökte scanna mitt alldeles för gamla veckobusskort för att komma hem. Det funkade, tjoho!

Hann förresten bränna lite mer pengar innan jag lyckades få mitt kort spärrat..Köpte lite underkläder på VS och ”Shape up” gympaskor på Sketchers som ska vara superbra för hållningen och rumpan.. Blev även pålurad att köpa ännu ett par gymaskor då butiksbiträdet sa att jag skulle få 10 dollar rabatt om jag köpte ett par skor till..
Just då blev jag jätteglad och tyckte jag att det lät som en alldeles förträfflig deal.
Väl hemma inser jag att det var en otroligt dålig deal.


Fy, dags att färga tillbaka håret snart, det verkar vara sant som det sägs, att blondiner bleker bort sina hjärnceller haha :P

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot