På väg till L.A



Hann med en dusch och sista härlig gratis brunch (pancakes, scones, muffin,crunches å kycklingsallad..mm) innan trippen till flygplatsen. Daniel körde mig, och jag insisterade på att åtminstone få tanka åt honom (!!) - han ställer verkligen upp hela hela tiden! Jättesnällt! Jag var lite på gränsen tidmässigt framme på flygplatsen, en timme innan avgång när jag checkade in mitt bagage.

På väg till passkontrollen sen höll jag på att sätta mina m&ms i halsen. Det stod säkert en 200 personer i kö till passkontrollen som såg ut att ta minst en timme. Det är inte sant!! Guuuud vad jobbigt att stå ensam i den där kön och oroa sig för att kanske missa planet.. Så trött på att missa plan. Men så fick jag en idé (ibland lönar det sig att vara en liten tjej som ser oskyldig ut). Jag började klättra under repen till den långa slingrande kön ”exuse me, I have 2 catch up with my mother, she's inside allready.. can you please let me step by?” ”exuse me..” ”exuse me..thanks”. Så efter att trängt mig förbi massan var jag framme vid passkontrollen inom ett par minuter. Blickade snabbt bakåt och kunde se att den enorma kön inte rört sig så mycket som en millimeter, åh så nöjd jag var! Mot gaten!

Var framme i god tid men nu är planet tydligen ett timme försenat.. Så här sitter vi PÅ planet och väntar..Trist.

Ska bli spännande och se om jag hittar till mitt hostel väl i L.A.. Med tanke på att jag bestämmer mötesplats med stackars Pålle vid Rådhuset när jag egentligen menar Rådmansgatan, åker mot Telefonplan när jag ska till Tekniska högskolan, lyckas fastna med bilen i en skog (?) när jag ska till Kista centrum och går åt höger när jag blir tillsagd att gå åt vänster etc.. ska livet som ensam i L.A bli otroligt spännande Jag säger som Lovisa ”Vii höööörs!!” ;)

ÖNSKA MIG LYCKA TILL ALLA- DET KAN BEHÖVAS!

Åh nu lyfter vi! Yeeey! L.A hä-äär kommer jaaag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot