Jag är så lycklig!!

The only thing I 've ever successfully made in the kitchen is a mess.

Kolla mina pancakes..

Det som såg så lovande ut när jag började steka..


Okej det var väl lite påfrestande att dela med fem främmande tjejer haha.. man är vaken tills den sista bestämmer sig för att sova och vaknar ikapp med att den första får för sig för att gå upp. (Vilket för mig alltså innebar att få sova klockan två och vakna klockan åtta..) Sen tänk er fem tjejer som delar på EN toalett.. Att stå som nummer 4 i kön till dusch och toalett var väl sisådär ;)

Jag gick hungrigt ner till frukosten och gick hoppfullt fram med min tallrik för att få ett gäng pancakes, men till min besvikelse var man tvungen att steka själv.. Som alla vet är jag ju ingen mästerkock, utan lever glatt på mammas och Pålles goda mat hemma i Sverige så mina pancakes blev mest stora degklumpar.. :( Men va fanken är man hungrig går allt ner!


Sen var det dags för mitt och Hannas stora projekt- leta lägenhet! Vi hade hört oss lite för med en svensk tjej som bor på samma hostel som oss, och rest runt en del i L.A, hon rekommenderade ett ställe- Oakwood apartments ca 10 min med buss härifrån. Då stället dessutom fanns med på skolans housing list bestämde vi oss för att kolla upp det och jag ringde och bokade en tour där till oss. Det blev ett litet äventyr för oss att hitta dit..Inga 10 min direkt utan frågade oss fram och krånglade med tunnelbana, buss och en promenad längs motorvägen..Turister haha..

Men väl framme va vi tvungna att nypa oss i armen-det var helt underbart!! Security bara in till själva området och det var hur vackert som helst! Mannen som visade oss runt var supertrevlig och vi trodde verkligen det var för bra för att vara sant när han visade oss jacuzzin, gymmet, poolen, grillområdet, den privata matbutiken, tennisbanan och sist men absolut inte minst den fantastiska lägenheten. Jag och Hanna behövde knappast ha ett öråd- VI TAR DET!!!!!!!!!

Vi räknade ut att om vi delade med Linda Lind också skulle hyran ligga på ca 4600kr/månad. Då inklusive access till det lyxiga faciliteterna, full möblering – sängkläder,handdukar,internet,kabel tv.. Som på ett fint hotell helt enkelt.

Första lägenhetstitten, det går bra nu! Imorgon flyttar vi in!!

På vägen tillbaka till vårt hostel (som med RÄTT kommunikation verkligen bara tog 10 min..)var både jag och Hanna knäpptysta. Vi vågade inte tro att det var sant..För bra för att vara sant.. Men åh va glada vi är!! Jag är dessutom så glad att jag träffat Hanna, en underbar tjej som det kommer att funka hur bra som helst med.

Ikväll ska vi fira med limosin tour runt Hollywood - ett tag till får vi vara turister tycker jag! Återkommer med bilder i massor på vår fina lägenhet!


Åh jag är så lycklig!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot