Lördag i Hollywood!



Jag försöker diska..

Lördag i Hollywood..
Det låter spännande va? Då måste jag tyvärr göra er besvikna, jag sitter ensam i lägenheten och har haft en tvättkväll haha.. Jag måste vara den enda 22 åringen i hela Los Angeles som är hemma och tvättar en lördag! Fast riktigt skön kväll.. Köpte hem massa god mat, gymmade mellan tvättarna och sitter på balkongen nu med kaffe, skön musik och njuter av sommarkvällen. Helt underbart.. Emil och Hanna är på konsert, ska bli kul att höra hur det var :)

Kan ju berätta lite om min dag kanske?

Idag tänkte jag äntligen testa yogan här!
Ställde klockan på tio i elva (passet skulle börja halv tolv) och möttes av Emil och Hanna som satt i köket. Emil hade precis badat och Hanna skulle nu ner och simma i poolen. (Fatta vad underbart vi har det!) Dubbelkollade schemat och såg att det började ELVA. Fan! Ryckte tag i min yogamatta och karta över lägenhetsområdet och rusade ut på jakt efter North club house där yogan skulle hålla till. Det är väldigt stort här, finns massa lägenhetsbyggnader och därmed x2 av pool, gym, reception, clubhus å sånt.. Yogan låg i andra änden av området.

Irrandes med min turkosa yogamatta mötte jag en ung amerikansk tjej som frågade om jag behövde hjälp. Jag förklarade att jag letade efter North club house "Oh, thats faaaar from here..I can drive you!" Så himla söt tjej! Så jag hoppade in i hennes bil och hon plockade fram sin GPS. Det visade sig att hon var en större kratta på att hitta än vad jag är.. Hon körde runt i hela området innan hon till sist efter att vi frågat några grannar om vägen hittade dit.

Tjejen presenterade sig som Julie, nyinflyttad från New York som precis fått jobb på TV kanalen NBC. (Vi bor alldeles intill Universal Studios, så det finns en hel del TV folk här.) Hon berättde vilken lägenhet hon bodde i och gav sitt nummer och sa att det bara var att ringa eller komma förbi henne om jag behövde hjälp med något. Så söt tjej!!

Glad över min nyfunna vän gick jag in i North house bara för att upptäcka att Hollywood room där yogan skulle vara var helt tom. Receptionen på den sidan är dessutom stängd under helger så det fanns ingen att fråga heller.. Jag satt tålmodigt med min fjantiga yogamatta utanför lokalen ett bra tag men gav till sist upp. Nehepp, ingen yoga idag heller.. Men jag träffade ju en trevlig Julie i alla fall :) När jag skulle ta mig tillbaka till vår lägenhet frågade jag några på vägen och dom sa liksom Julie "oh, its waaay to far to walk there..." Fast när jag väl fått vägbeskrivningen tog det inte ens tio minuter att gå!!

En sak har jag lärt mig, när någon från LA säger att det är långt att gå, ta det med en nypa salt.. Jag har ofta fått höra att det är jättelångt att gå när det inte alls är det. Latmaskar! LA är ju bilens stad så det är väl därför antar jag..

Efter det misslyckade yogaförsöket åkte jag och Hanna till Melrose Ave och kollade in shoppingen där, Fred Segal shoppingcenter bland annat som är en kändisfavorit. Jättefint och grymma kläder, tyvärr priser därefter :(

Efter shoppingrundan åkte Hanna för att möta upp Emil inför konserten och jag fortsatte på upptäcksfärd i LA. Jag hittade Kmart! Vilket fantastiskt market det är! Toppenbra för oss studenter, dom har ALLT till superpriser! Köpte en jättesöt strandklänning för 20kr t.ex hahahaha och massa bra-att-ha-saker hem. Sen svängde jag såklart förbi Whole food market och köpte massa god mat med mig. Hittade hem helt smärtfritt all by myself! *stolt*

Nu ska jag ner och ta ett litet kvällsdopp i poolen och sen krypa ner framför TVn. Håller mig förhoppningsvis vaken så jag kan prata med min lilla älskling och familjen sen också.

Vi höööööörs!

Kommentarer

  1. Du är så duktigt min vän =)
    Inser att jag måste skaffa skype så jag får prata lite med dig =) =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot