Hi my name is Linda, and I am a shopaholic..

Några av alla kort...


Jag erkänner! Jag håller på att bränna mina sparpengar på shopping. Varje dag. Väldigt mycket.

Jag som mediterat, yogat och filosoferat så mycket om hur allt materiellt är så oviktigt och hur mycket mer häftigt det är med upplevelser och närhet lämnade tydligen alla mina djupa smarta värderingar hemma.

Har inte yogat en enda gång sen jag kom till LA och min spikmatta som jag så ambitiöst tog med ligger orörd i min översta låda tillsammans med en hög med Yoga magazines.
Däremot har jag lyckats få med mig minst 2 shoppingkassar hem om dagen. Börjar få lite samma ångest när jag öppnar min garderob och ser alla kassar som samlar på hög som när jag i julas öppnade köksskåpet på söder och såg oroväckande många tomma Glöggflaskor fastän det inte ens varit tredje advent och det bara var jag och Pålle som surplat i oss allt. (Vi två var helt klart glöggalkolister förra vintern haha.) Lite den är det nu fast med shopping.
Att jag dessutom har skaffat mig clubkort på Guess, Sephora, Starbucks, Bebe, Ralphs, Vons, GNC och ett Angel creditcard hos Victorias Secret- fastän jag bara bott här 3 veckor är också ett varningstecken. Dumma ytliga LA vad gör ni med mig! (Men åh vad roligt missbruk det är…).

Ja detta var dagens bekännelse. Föresten, är beroende av Ben and Jerrys och amerikanska crunchesflingor också. Allt för idag. Tack å god natt.

Kommentarer

  1. Hej Linda! Kul att du har det bra där borta. Spar på slantarna nu så att du kan stanna så länge du vill.(tråkigt råd från en som börjar bli gammal, eller hur?)
    Kram Janette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot