Registration!

Registreringsprocessen....



Idag hade jag min registration på skolan, vilken process!! USA… Det var ”7 steps” val av kurser, sångtest för att hamna i rätt grupp, ordna med alla I-90, I-20 papper, visum, student ID, läsa igenom och skriva under en hel bunt med papper gällande skolans policy/ rättigheter m.m- så tid tog det! Å jag var inte ensam så det var en hel del väntan.

Men dom visade Sagan om ringen som jag kunde roa mig med och så passade jag på att skriva en budget och mina personliga mål innan december, så tiden gick rätt fort i alla fall ;) Jag hade tid klockan halv tre på eftermiddagen och var väl hemma igen efter fem. Vilken ångest det var när jag förstod att jag bara fick välja två valbara kurser per termin, det finns ju huu-uuur många som helst som jag vill ta!! Jag är ju en sån som vill göra ALLT gärna på en gång och testa ALLT.

Exempel 1: Under sista året på gymnasiet: SKA ta körkort, dansa fem dagar i veckan, försöka få toppbetyg, jobba extra, och gärna försöka vara världens bästa syster å dotter, hinna festa/umgås med alla underbara vänner.

Exempel 2: Studera socialantropologi på Stockholms universitet och samtidigt bli superduperproffig hälsoexpert och kunna alla hälsoprodukter som säljare på Life..(funkade sådär..)

Exempel 3: Gå en hälsoutbildning, då valde jag självklart den som hade så många olika ämnen som möjligt, skulle aldrig falla mig in att vara smart och satsa på EN kategori inom friskvård, typ "bara" bli kostrådgivare.

Jag är som en liten unge som vill ta till mig allt jag ser. Inser inte att min lilla hjärna inte kan ta in hur mycket som helst. Det var lite därför jag tänkte gå en skola nu och BARA fokusera på EN sak (sången) men som vanligt blev jag uppe i varv och ville ta alla tillval som fanns. Mannen som skulle placera mina tillval skakade på huvudet när jag tjatade om alla kurser jag ville ta. Jag ville ha både gitarrlektioner, dansklasser, keyboard och massa andra roliga kurser utöver de 68 credits vi läser obligatoriskt. Han sa att det inte fanns en chans att jag skulle hinna med allt på en gång. Så tillslut valde jag i alla fall efter flera lärares rekommendationer ”Stagecraft” (kurs att bli självsäker på scen,”improve the artistic presentation” och lära sig publik kommunikation,mokrofonteknik och sånt..) och såklart en dansklass, ”Hip hop/streetdance” workshop..och så får jag ju lära mig spela keyboard! Åh vad roligt det ska bli!!!!

Väl hemma igen flyttade vi in till vår nya lägenhet, en tworoomapartment , (med walkincloset- det ni!) där jag nu delar rum med Linda. Kvällen avrundade jag med att simma några längder i poolen och krypa ner i den härliga jacuzzin.

Dagens I- landsproblem: Vår nya lägenhet är på bottenplan och lite längre från jacuzzin och gymmet. SUCK. (Åh vad underbart det är att bara ha I-landproblem..)

Kommentarer

  1. Hör att det är väldigt jobbiga problem du slåss med..haha. jag tror att du kommer att landa en vacker dag. Vill gärna se och höra dig i framtiden! Jag vet att du kommer att gå långt!!!Keep going!!!Kram Annika Olofsson

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot