Födelsedagsfirande i San Francisco!













Fina Daniel och Tammy





Hur utsikten från Twin Peaks skulle ha sett ut om det inte va dimma..





Åh vilken underbar dag! Massa fina sms, gratulationer via mail och facebook från nära och kära! Betyder så mycket!


Emelie skrev jättefint inlägg på hennes blogg om oss, började gråta- blev så rörd! Tack prinsessan!

Pålle gjorde ett otroligt fint webbcollage: då strömmade tårarna och jag trodde aldrig att de skulle sluta. Om ni går in på länken förstår ni verkligen varför! Mållös..

Daniel
och hans supergulliga amerikanska tjej Tammy, uppvaktade mig ordentligt idag..
Först fick jag jättefina presenter- blev såå glad!! En stor korg med massa godis, chokladpralinask, presentkort på Jamba juice, handduk och tidningen GLAMOUR med ett jättefint kort där Tammy hade skrivit ett litet sött brev till mig. Massa tips om ställen att besöka i Los Angeles, och temat med presenten var Malibu Beach. Så sött!

Som sagt mycket tårar idag ;) Så glad för Daniels skull att han hittat en sån fin tjej! Jättesöt, social, öppen och charmig! Efter en stadig brunch på campusområdet tog Daniel och Tammy mig på en heldags sightseeing i San Francisco. Här har det varit hetta varje dag, över 30 grader men just denna dag var det regnigt, dimmigt och kallt.. Typiskt. Men Tammy och Daniel gjorde ett tappert och envist försök att visa mig de största sevärdheterna och utsikterna trots vädret. Vi började med Twin Peaks, som ger en underbar utsikt över hela San Francisco från toppen. Men dimman var så tjock att vi inte ens såg vägen framför oss haha, men jag lägger upp en bild här på hur det KAN se ut om vädret tillåter.

Men jag kan åtminstone skryta med att jag varit på Twin Peaks ;) Nästa stopp var Golden gate bridge och därefter parkerade vi vid Union Square där shoppingdistriktet ligger. Underbara affärer liksom i NYC! Allt från Victorias secret, Forever 21 och Urban Outfits till alla fancy stores som Armani, Dior och Gucci. Loved it!

Vi började såklart med kaffe på Starbucks och åkte därefter upp i ett hotell som gav oss en riktigt undebar utsikt över Union Square.

Sen åt middag på en jättemysig restaurang där Daniel och Tammy ordnade med en överraskning efter middagen, alla kypare sjöng ”Happy Birthday” och kom in med en cheesecake till mig..mmm! Kvällen avslutades med en drink i en loungebar med utsikt över hela staden- sååå mysigt!!!

TACK TAMMY OCH DANIEL FÖR EN UNDERBAR FÖDELSEDAG!!

Väl tillbaka på skolan är det liv och rörelse som vanligt..Alla rum försöker överrösta varandra med olika musik, elever som springer runt i korridorerna med en röd pappersmugg i handen och det stinker gräs överallt.. Typisk amerikansk weekend. Det är helt klart en upplevelse att få se ett typsikt amerikanskt collegeliv :)

Fast rätt glad att min skola är lite annorlunda.. Inget campus! Skulle bli tokig om jag bodde i en studentkorridor, egen lägenhet för all deeel tack!

Åh nej, nu kommer massa folk in här också.. ”Heeey Linda do you want some beer?!!” ”Paarty!!” Jag mumlar ”no thanks” utan att titta upp från datorn och kryper djupare ner under mitt täcke. Hahaha.. Inte likt mig att vara så osocial. Har ju knappast rest till andra sidan jordklotet för att sitta inne på Skype och prata med mina älsklingar hemma i Sverige..Men allt har varit så sentimentalt idag på födelsedagen tror jag. Saknat min familj, Pålle och alla fina vänner lite extra. Men det känns trots allt helt rätt att jag åkte just nu, jag är så taggad!!

Jag har mognat så pass mycket att jag vet vad jag vill. Jag har slutat göra saker för ”att man borde” och ödsla onödig tid på människor som inte intresserar mig, utan lägger istället min energi på saker jag utvecklas av och lägger extra energi på människor som inspirerar mig.

Det är väl det positiva med att resa iväg ensam när man är 22 år. Man är mogen nog att fatta rätt beslut och samtidigt ung nog att kunna resa runt såhär utan förpliktelser och bara leva livet. Att rekommendera!! Sjukt bra!

Mitt mål med den här resan är att hitta mig själv och utveckla min kreativa musikaliska sida- äntligen få hålla på med sång och dans på världens häftigaste musikställe! Sen är det underbart att få testa på att bo i USA, här finns ALLT och så mycket att inspireras av! Helt fantastiskt reda nu innan jag ens kommit till Los Angeles....!!

Människorna här är så öppna och hjälpsamma på ett sätt som verkligen berör. Se bara på Tammy som utan att blinka låter mig bo hos hennes pojkvän, fastän jag för henne är en helt främmande tjej och sen dessutom uppvaktar hon mig som om vi vore bästa vänner, helt otroligt fint!

Känner på mig att jag kommer att träffa på många sådana fina personer under resans gång.

Nej men gud nu måste jag försöka lägga mig.. Har en sista härlig gratisbrunch att orka upp till innan flygresan till Los Angeles! Natti natt!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot