Min lilla älskling är lagad!

Farmers market och The Grove







Idag (efter ett litet morgondopp i poolen såklart) åkte jag till det kända och jättevackra shoppingdistriktet The Grove för att få min älskade mac lagad.

Mitt favoritshoppingställe hittills! Såå mysiga byggnader från 1950 talet tror jag, restauranger, caféer, bra shopping och alldeles intill "Farmers Market", där det finns stånd i massor med fräscha frukt / grönt och en"foodcourt" marknad med ett brett urval av maträtter. Sen att Kmart och min favvis organiska "Whole food store" är tvärs över gatan ger The Grove ytterligare pluspoäng ;)

När jag kom in i den jättestora Applestore butiken fick jag "checka in" my appointment time hos en butiksnisse och sen snällt sitta och vänta tills mitt namn syntes på en stor skärm och då få hjälp av en av alla applesupports (som inte såg ut att få en lugn stund,mycket folk!)

Till min stora lättnad var det inga problem att laga min lilla sötnos men han kunde inte svara på när exakt det skulle bli gjort då serviceavdelningen hade gått på lunch. "Förhoppningsvis ikväll innan stängning, vi stänger 10.pm, vi ringer dig hur som och meddelar.." Nää.. Jag ville ha.min.dator.nu (Som sagt, det är verkligen skrämmande vilken datanörd jag blivit..Helt sjukt. Började kallsvettas när dom tog den ifrån mig och fick ont i magen bara av tanken att åka hem utan den. Nej,nej! Jag förklarade att datorn var min käraste ägodel och spädde på att jag bodde väääldigt långt bort (lögn) så fanns det ingen möjlighet att få det ordnat under dagen..? Det slutade med att applesupportkillen gick och fixade datorn medan jag väntade, så en halvtimme senare var allt klart! Yeeeeeey!!!!!! Min lilla älskling är lagad!!

Dagens (I-lands) irritation:
Vår buss hem (Ni vet 222 som går typ en gång i timmen) svischade förbi mig och Linda på Hollywood blvd utan att stanna vid vår busshållsplats- SÅ små är vi väl inte att vi inte syns?!! Så det va bara att vänta en 45 minuter tills nästa buss 222..Suck. I samma ögonblick sprack min stora tunga pappkasse med mat..Dubbelsuck.

"Dagens rosor"(haha):
Till applestore såklart som fixade datorn så snabbt helt gratis, och till busschaffören på buss 217 som såg mina galna chester och stannade och väntade 2 block i galen trafik (ganska långt) medan jag kånkandes på min tunga matkasse försökte hinna med den från Farmers..Underbart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot