Inte utan min mac...




I väntan pa bussen som aldrig kom...




Emil provar kläder i Beverly center




Den fina utsikten från Beverly center


Idag gick jag och Linda till gymmet en sväng på morgonen och hoppade i poolen efteråt, inte helt fel start på dagen :D

När jag kom tillbaka hem till lägenheten upptäckte jag att min kära mac har fått trasiga tangenter..Vissa bokstäver går inte att trycka på! Min bästis här nere är alltså sjuk..Guuud vilken datanörd jag har blivit sen jag flyttade hit haha, från att knappt hittat in till facebook till att använda datorn MINST en gång per dag. Drabbades av panikångest över att det inte gick att använda (med andra ord- beroende av den!) och ville genast leta upp en applestore och lämna in den.

Vi letade upp den närmaste som skulle ligga på Sunset Blvd. och Emil och Hanna åkte med mig dit, de ville kolla in några musikbutiker som låg i närheten. Men som vaanligt åkte vi helt fel och hamnade i Bel Air istället och fick vända och ta bussen tillbaka.

På den bussen satt en trevlig äldre man och gav oss en liten guidetur, vi åkte bland annat förbi Micael Jacksons hus, Beverly Hills hotel där alla stora stjärnor signar sig och Sunset strip med alla trendiga nattklubbar, Viper room bland annat. Kanske blir nåt vi testar i helgen.

Efter vårt långa felåk visade det sig att närmaste apple store låg i Beverly center, så vi åkte dit istället. Guuuuuud vilket underbart shoppingcenter!! Bästa hittills med ALLA butiker ni kan tänka er! Jag fastnade på GNC (hälsokost/fitness butik) och skaffade mig t.o.m ett glittrande stammiskort hihi å hittade självklart till Victorias secret som fortfarande hade 40 % off på en del saker!

Tyvärr kunde jag inte lämna in min kära dator, man var tvungen att boka en tid-SUCK!!! Så jag har en tid på fredag..Hur ska jag klara mig utan min lilla älskling tills dess? Nu har jag lånat Hannas dator så länge.

En sak som är lite jobbigt är att vår buss hem från Hollywood blvd går extremt sällan, en gång i timmen på kvällarna till exempel.
Jag fick ansvar för att kolla upp hur bussen hem gick och konstaterade att vi precis missat den.

Så för att fördriva tiden köpte vi kaffe på Starbucks och satt och väntade, med stoora matkassar var det inte läge att gå runt och fördriva tiden. Vi väntade och väntade..
Helt slut efter massa irrande och felåk hela dagen. Emil satt och tittade besviket på sin Ben&Jerrys ice cream som smält till en sås och frågade till sist om jag verkligen hade kollat på rätt tidtabell. "Jaa, jag är helt säker! Se här" sa jag och pekade på vår busstabell. "Linda, det där är bussen som går FRÅN vår lägenhet inte TILL lägenheten, HÄR är den" svarade han och pekade på en annan tabell. Hoppsan.. Så vi fick snällt vänta nästan en timme till...

Om någon skulle ha blivit hemröstad den här veckan hade det garanterat blivit jag..Jag gav busstabellen till Emil och mumlade att han fick ansvara för den i fortsättningen.
Hanna och Emil var så himla söta, de sa bara att "det kunde hända den bästa" och väntade tålmodigt tills nästa buss kom. Dom är ju så söta att det finns inte! Att dom står ut med mig är ett mirakel :)

Tja, vi började dagen med "att ta en sväng till Applestore" trodde vi klockan tre på dagen men var inte hemma förrens efter tio på kvällen. Hårt att vara turist i Los Angeles utan bil- men inget ont som inte har något gott med sig. Vi fick ju åka förbi Micael Jacksons hus, se Bel Air och Sunset strip idag i alla fall!
Tror ni att den kommentaren uppskattades av mina kära rumskamrater på sista bussen hem den kvällen..?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot