30 grader igen- I love L.A!

Superglad Linda (med nytt sköljmedel) ska tvätta


Solen är tillbaka, yeeey! Började inte förens två idag så jag passade på att njuta lite av solen vid poolen innan skolan.


Väl i skolan hade jag min första private lession, åh vilken underbar lärare jag har där! Charissa. Hon förklarade att jag skulle "work my ass off" på hennes lektioner och att vi skulle höja min röst rejält med massa olika tekniker och övningar. Låter toppen! Jag kommer förhoppningsvis utvecklas sååå mycket med henne, grymt! :)


keyboardlektionen träffade jag Maddie, tjejen som bjöd mig på fest igår. Hon insisterade på att jag skulle följa med på fest ikväll eftersom jag missade den som var igår. Jag är ju typ som Jim Carrey i "Yes man", säger "Yes, sure" till allt fastän jag redan i samma anda som jag säger det vet att det inte kommer bli så..(Måste öva på att säga nej.)


Hade lovat Linda att följa med henne på jakt efter en Vintage butik vid Santa Monica efter skolan, så jag sa till Maddie att jag skulle komma till henne efter det...(Hm) Tja, vintageshoppingen blev väl mindre lyckad. Jag och Linda gick.. och gick.. och gick..i hettan. Vi var helt lost- MEN! Vi hittade Target, vilket fick mig att glömma Maddie och partyt helt. (Superglad över alla billiga saker). Med händerna fulla av tvättmedel, flingor och andra bra-å-ha-saker kändes det såå mycket mer lockande att åka hem och tvätta istället för festen..Haha.


Så där strosade jag runt hemma, supernöjd över en tvättkväll men efter lite övertalning från Linda följde jag med henne, Emil och Lindas pojkvän Jack som av en händelse skulle till samma fest som Maddie var på. Okejrå, kände att det var dax att vara lite social och öva engelskan. Det var kul faktiskt! Typisk amerikansk med röda plastmuggar och "drop cup" drinklekar.


Jag och Emil har en filosofi vi gillar dock: "Komma sist och gå först". Så det gjorde vi, var hemma igen innan ett! Spiknyktra. Sköö-ööönt! Nu har jag gjort min sociala gärning för den här helgen- imorn är det slappa vid poolen som gäller! Myyys!



Piff & Puff



Emil, Jack (som aldrig åker buss) och Linda i väntan på bussen




kopp lek



Hamburgare på In n out på vägen hem





Farrah


Dagens engelska:
"I pooped the cup" (Jag ska förklara att jag vände på en mugg..typ.) Pinsamt.


Dagens look-a-like:
En äldre man på bussen som blev helt lyrisk när han såg mig: "Oh my goood you look JUST like Farrah Fawcett",varpå han tjatade om hur fantastisk och underbar hon var på alla sätt och vis. Faschinerade hur han kunde hålla det samtalsämnet rullande under heeela bussresan. Eller skrämmande? Mycket konstiga människor på bussen.. Tur att man aldrig åker själv. Undrar om han säger så till alla blonda tjejer på bussen? Farrah liksom.. inte mycket likhet.

Dagens mindre smikrande beskrivning av mig:
En tjej på dansen: "Its so hard to tell how old u are. Its like..U have a very young teenage body but a grown up face..u know what I mean?"
Uuum..I m like..Ugly? Outvecklad barnkropp med en kärrings ansikte? Är det du försöker säga?


Nä nu är det läggdax för lilla mig! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot