Mogeh och Andrea s last weekend in L.A

Äntligen träffas vi :)

Idag sprang jag och Hanna runt och sista-minuten shoppade Halloween outfits efter skolan. Har aldrig riktigt firat Halloween så mycket hemma i Sverige, mer än att hedra de döda och lägga blommor på grek gammelmormors gravplats, men här är Halloween större än nyårsafton!

Och inte handlar det om att hedra döda släktingar, nej i Hollywood är det bara en ursäkt för att tjejerna ska kunna klä sig sexigt och killarna hakar givetvis på. Varför Halloween firas glömdes nog bort för länge länge sen. Nu är det superseriösa påkostade kostymer, överstylade nattklubbar och hemmafester där det satsas stenhårt med gravplatser i trädgården, spinddelnät, pumpor och skelett. Alla försöker bräcka varandra.. Men givetvis måste vi ju ta del av denna ciskus nu när vi faktiskt är här. Ska man någongång fira Halloween är Los Angeles nog rätta platsen. En upplevelse!!!

Så som sagt; Kostymjakt! Det fick bli första bästa butik på Hollywood Blvd, så nära skolan och samtidigt hemåt som möjligt. För att handla Halloween kostym dagen innan den stora dagen här är ungefär som att handla julklappar dagen innan julafton på NK. KAOS med andra ord.

Här gällde det att armbåga sig fram bland alla tjejer som slet och drog i alla kläder. Hanna lyckades få tag i ett par sjukt snygga svarta änglavingar och jag haffade en jättesnygg korsett. Visste inte alls vad jag skulle vara, men vi orkade inte leta mer än nödvändigt i kaoset, så det fick bli enkelt för min del; Devil! Funkar alltid på Halloween, eller hur? Hanna kommer vara en svart ängel. Grymt!

Väl hemma provade vi våra nyinköpta kostymer i väntan på att Mogeh och Andrea skulle dyka upp. De är och semestrar här i L.A och nu när det är deras sista helg bestämde vi oss för att träffas och hitta på något. Åh vad roligt det var att träffa dom!!

Vi badade lite i vår jacuzzi för att sen bege oss mot stan. Innan vi åkte in var vi typiskt amerikanska och beställde hem pizza. För visst känns det väldigt amerikanskt att beställa hem det till dörren? Gör man ju aldrig hemma i Sverige nästan? Men vi väntade. och väntade. och väntade. En timme senare kom pizzamannen som såg ut att komma direkt från en Halloweenfest (stackarn, han såg SÅ jäkla läskig ut i sig själv haha) Att han inte tog kort gjorde inte saken bättre och vi hade en lååång argumentation med den lite arga pizzamannen då det stod på menysedeln att företaget tog kort.. Efter mycket tjafs slutade det med att Mogeh, Emil och Andrea fick knata iväg till en bankomat (vi höll ju äntligen i våra vitöksdoftande pizzor efter en evighets väntan, synd att förlora dom på mållinjen liksom..).

Men tiden går fort när man har roligt..för klockan hann bli ett innan vi äntligen kom in till stan. Vi gick till Bardot, givetvis var det Halloweentema ikväll. Fullt ös! Men lilla jag kastade in handduken tidigast och åkte själv hem lite senare.

Men det gör jag ALDRIG om. Fattar inte vad jag tänkte när jag bestämde mig för att åka buss hem halv två på natten, mitt i Hollywood. Så vidrigt jobbigt. Säkert en 40 oanständiga förslag, kommentarer och äckliga människor som kom fram till mig. Värst av allt var nog (förutom den påtända svarta killen som hängde över mig och tjatade om att få bli min pimp) killgänget som skrek åt mig att dom kunde skjutsa mig, stannade bilen, klev ut och försökte få mig att åka med. Efter tio minuters total ignorerande hoppade dom in i bilen igen och skrek efter mig: "Hoppas du blir våldtagen på bussen din jäkla hora". Kände mig som en prostutierad på Malmskillnadsgatan fastän jag var fullt påklädd och satt och väntade på bussen hem.

Väl hemma blev det för mycket och jag brast ut och grät. Hade svalt all skit från alla jobbiga killar och äckliga människor hela vägen hem att det brast när jag kom innanför dörren. Som sagt. ALDRIG MER ÅKA ENSAM! Så ni behöver inte oroa er för mig, jag har lärt mig min läxa.. Imorn ska jag fan köpa pepparspray..Det här är inte okej!

Till min stora glädje var min lilla älskling online på Skype, så efter ett samtal med honom, lite choklad och all pizza som blev över mår jag mycket bättre :) Nu är det dax att krypa i säng!
Natti natt!




Jacuzzimys!

Emil Hanna Andrea Mogeh



Visst pizzanissen läskig ut? Lite Freddy Krueger över honom?




Jag och söta Mogeh

Bardot

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot