Staten som glömde kollektivtrafiken

Idag åkte jag in till Borders books, music and Café, på Hollywood Vine.
Är som sagt så extremt rastlös. Klarar ju aldrig av att vara stilla så här länge, så i väntan på att bli frisk tänkte jag läsa lite böcker.

Borders books var ett helt fantastisk ställe! Fastnade där i över en timme och kollade igenom det enorma urvalet av spännande och intressanta böcker, som vanligt ville jag köpa allihopa men tvingade mig själv att sålla bort så det blev 3 stycken..
Införskaffade mig ett stammiskort även här och fick därmed 40% off på min Yoga bok, yeey!

Eftersom varje ärende är ett stort projekt här i L.A passade jag på att handla mat också på Fresh&Easy. Handlade middagar och annat vettigt för över en vecka och höll min budget!

Men att gå runt med 4 tunga matkassar mitt på Hollywood Blvd på eftermiddagen en söndag är INTE ATT REKOMMENDERA. Såå mycket turister! Värre än Drottninggatan i Stockholm lönehelg..Medan man trängs mellan alla turister som ska fota allt, blir man stoppad av utklädda Marilyn Monroe, Jokern, Michael Jackson, Musse Pigg, Jack Sparrow, Hulken ect. av personer som gör reklam för Hollywood tourer och musiker som försöker pracka på en sina skivor. Tröttsamt.

Sen var det givet att det var en ny galapremiär/presskonferens precis i ögonspot från min busshållsplats, vilket innebar att jag stod och trängdes med massa nyfikna turister med kameran i högsta hugg och försökte förtvivlat hindra alla från att trampa sönder mina matkassar i väntan på den eländiga bussen som helt struntade i tidtabellen.
Efter en timmes väntande var jag sååå trött, hungrig och irriterad på alla dumma turister som stod hoppfullt med sina kameror utan att ens ha någon aning om vilka kändisar som skulle dyka upp eller framförallt ens när. Jävla puckon. Ständigt fick jag frågan: "Do you know which stars who are over there?". Ingen. Jävla. Aning.

Jag var så hungrig och trött att jag verkligen inte brydde mig. Mitt fokus låg på att hålla koll på alla kassar bland folkmassan parallellt med span efter dumbussen som aldrig behagade sig komma. 70 min senare kom den till sist! Åh vilken lycka! Jag blev lika glad över att se 222:an som en av personerna brevid mig med kameran i handen blev när George Clooney kom ut på röda mattan tvärs över gatan. Frågan är hur mina kyl och frysvaror mår efter det här?
Som sagt, här har ni staten som glömde kollektivtrafiken. Bil som gäller!



Tunga kassar (och öppnat flingpaket som nödfärdkost..)



Här är de böcker jag valde tillslut :)



Nu ska jag sätta mig och läsa min nya bok Mindfulness! (Kanske kan lära mig att inte bli så grinig när jag väntar på bussen om jag lär mig meditera?)

Å imorn ska jag äntligen få starta igång med skolan som alla andra barnen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot