Med huvudet fullt av noter..

Day 2 avklarad! Hej hopp vad trött jag var imorse.. (och hungrig efter dansandet igår) så det behövdes tre omgångar frukostar innan jag blev lite människa och kunde hasa iväg mot bussen. (I regnet btw).
Regn i L.A ?! Jaha.. Otippat! Men eftersom jag hade klasser mellan 9.00 a.m till 06.00 p.m gjorde det inte mig så mycket.

Första två timmarna var det Harmony and Theory, snurrigt eftersom jag missade hela förra veckan. Allt prat om pitches, treble clef, bass clef, ledger, scales, sharph keys, G major and bla bla.. snurrade runt i huvudet och min trötthet på det gjorde det extremt svårt att hålla mig vaken.. Kom på mig själv att somna till ett par gånger.

Hela dagen fortsatte i samma tempo eftersom jag missat förra veckan, hur ska detta gå?
Hm, kan vara en bra övning för mig att acceptera att jag inte kan vara bäst för en gångs skull i skolan (för tro mig, det kommer jag ALDRIG bli här..hahaha). Men det är superkul!

Jo, ett ämne gick det riktigt bra för mig i, och jag fick beröm inför klassen av läraren, yeey! Det behövdes verkligen för att boosta självförtroendet lite, för som sagt, jag är helt lost i allt annat!

Självklart var det flum-ämnet Art of preparation som det gick bra i (Handlar om att vara i nuet, lära sig använda sin kreativa sida på scen, andnings och teaterövningar, "exercises that prepare singers mentally and physically for skillful and artistic live performance". Typ.) Jag gillar flum! (Kan man skriva så? Äsch ni fattar..)



Gitarr lektionen gick..Tja. Vad säger man när man aldrig hållit i en gitarr förut? Men jag kämpar i alla fall :)








En bild säger mer än tusen ord..

Nu sitter jag i South Clubhouse och har pluggat lite dumma noter och Music Buisness, det är superskönt att sitta här och plugga. Tyst och rofyllt med mysig möblering. Perfekt! 'Imorn är det sovmorgon till tre, ååh ska bara sova sova sova hela dagen lång :) Ladda inför dansklasserna på kvällen ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot