Linda nockad :(

Han ser laddad ut. Fokuserad på målet. Han tar sats och flyger framåt likt en nysmashad baseball och BAA-AAM! Fullträff! Snyggt! Han nockar målet rejält.

Jag var målet. Influensan målsiktaren. Ungefär så kändes det när jag vaknade upp igår morse,hee-eelt nockad och kom knappt ur sängen. Ni vet såndär influensa med magproblem, galen hosta, smärta i alla muskler, feber å snuva..som man brukar få i vintertider kring jul och bara vill dö. Den är det nu. Så inte mycket skola för mig inte, känns jättetrist! Första veckan som har varit målet enda sedan jag åkte till USA för en månad sen.. Men det är inte mycket att göra, går runt här och hostar som en gammal koltant och flåsar bara jag tar mig från frysen till soffan. Detta har bidragit till att jag officiellt har fått utegångsförbud av mina rumskamrater. (Hade tänkt gå till skolan igår men det var tydligen inte uppskattat.) Så jag stannade tjurigt hemma och tacka gud för det, som sagt- för tillfället är det ansträngande att ens resa sig och hämta glass haha.. Fy!



Jag gick ju till en näringterapeut innan jag åkte till USA, för att köra en hälsogenomscanning eftersom jag mått så dåligt hemma och det var väldigt intressant faktiskt, fick reda på att jag hade en hel rad brister,överkänsligheter och nedsatt funktion i sköldkörteln m.m. Inte konstigt att jag mått dåligt! Så förutom kostrådgivning fick jag en rad med alternativa kosttillskott som jag ska äta. Nässla, Djävulsklo, B12, Omega 3, m.m. Hade jag suttit med alla mina droppar å piller på 1600-talet hade jag nog blivit bränd på bål men som tur är så lever jag på kära 2000-talet där jag är accepterad i flocken trots alla mina flummiga piller :)



Min lilla ängel Hanna handlade hostmedicin och mina kosttillskott som tagit slut, hon är så underbar! Hade själv tänkt åka till Beverly center och handla men kom inte längre än till bussen förens jag började vrålhosta så Hanna erbjöd sig att köpa medicin åt mig efter hennes lektion. Min fina tjej!! Bäst!


Nu ska jag hasa mig ut till köket och hämta något gått att knapra på och sen göra ett nytt försök att ladda ner Desperate Housewifes, och kanske tigga till mig lite fler Entourage-avsnitt från min Pålle!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot