Ännu en vardag i L.A

Jag måste vara en av skolans sämsta elever. Det är nämligen vardag för mig att missa bussen, därmed bli en ofrivillig skolkare som slutledningsvis gör att jag hela tiden hamnar efter på lektionerna. (Att jag dessutom låg typ döende i influensa hela skolstartsveckan och är en av de minst erfarna musikerna höjer inte ambitionsnivån...) Men lika glaad för det är jaag, livet här är i alla fall helt underbart! Tänk er själva att se lika mycket fram mot måndagsmorgon som fredagkväll, då har man det bra!!!

Nu är det onsdag, och jag har hittills ofrivilligt skolkat från, nu ska vi se; en..två..tre lektioner. Good 2 go!
Idag till exempel var inte min buss sugen på att dyka upp överhuvudtaget tydligen. Väntade 50 minuter (var ute i god tid också) men ingen buss. Surt. Missade keyboard IGEN. Gick argt hem, ordnade lite musik som jag behöver till skolan, åt lite mellis och knatade sen mot nästa buss. Men väntade 50 minuter även denna gång utan att bussen kom. Var så arg att jag satte mig på gatan och grät. Haha.. Men det är såå frustrerande!! Precis när jag skulle gå hem igen kom den dumma 222:an, aja hellre försenad till dansen än att inte dyka upp alls!
Frågade busschaffören varför den "hoppar över" vissa tidtabeller titt som tätt och fick till svar: "Oh, it just broke down..Thats what happens when the bus do not show up sometimes" . Sen ryckte hon på axlarna och fortsatte köra. Jaha..? Thats it? Som sagt; helt underbar kollektivtrafik här borta...

Idag körde vi igenom mitt nummer på dansen, a la Britney Spears..Åh kommer behöva ta en drink innan om jag ska visa upp detta för folk. Känns ungefär som jag är femton igen, när jag och Emelie, Gisela, Sara och resten av tjejligan lekte Spice girls och Britney Spears framför kameran a la småstjärnorna.. Hahaha. (Men det är en riktigt grym koregrafi måste jag erkänna, min lärare Jessica Lynn är riktigt duktig! )

På vägen hem från dansen stötte jag på mina kära grannar i jacuzzin å tog ett litet kvällsdopp med dom. Inte helt fel att bara kunna hoppa ner i en jacuzzi när man känner för det.
Nä, om man skulle försöka sova snart? Imorn är det 9.00 a.m til 06.00p.m nonstop igen (om bussen dyker upp vill säga..) Natti natt :)






Linky blir av med sin tvättoskuld, yeey!




Jag, som blivit en tvättveteran vid det här lagret, hjälper så gärna Linky :)


Satt tre timmar igårkväll och brottades med musikteori i South clubhouse..Älskar att vara där och plugga eller läsa på kvällen. Jätterofyllt. Alltid helt tyst och mysiga soffor att krypa upp i :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot