Äntligen!

Äntligen dax att köra igång med alla kurser! Så taggad!!
Började inte förrens tre på eftermiddagen idag, men åkte in lite tidigare för att terra admission personalen igen och ändra det sista på mitt schema. Då var jag där för typ 5:e gången då..INNAN jag ens haft min första lektion hahahaha..
Köpte med mig choklad till tjejen som satt och svettades med att pussla ihop mitt schema i fredags, så hon skulle orka med mig idag :) Hon blev glad och det gick ganska snabbt. Så nuu är mitt slutgiltiga schema äntligen gjort!

Längar till i slutet av veckan, när man lärt sig hitta till alla lektioner. MI hyr nämligen lokaler runt om på hela Hollywood Blvd, så det är inte det lättaste när man ska försöka hitta rätt lokaler och byggnad för de klasser som inte är i själva huvudbyggnaden.
IUSA är som sagt aa-aallt stort! När jag skulle till dansen irrade jag runt uppe på Kodac Theatre och gick in och störde allt från "Professional Make up School", "Hollywood acting school" till nån popstudio innan jag till sist desperat ringde Hanna och bad henne om hjälp. Det visade sig att jag var heelt lost, men efter lite guidening hittade jag till sist rätt!

Dansen är riktigt grym faktiskt! Dansläraren Jessica Lynn gör jättebra koregrafier, vi fick träna in två stycken idag, en till Bad Girl med Britney Spears och en till Drop it low med Ester Dean och Chris Brown.

Nu ska jag försöka komma på en låt jag ska göra på min performance i på dansen. (Alla i gruppen ska välja en låt de vill sjunga och göra en danskoregrafi till och resten av gruppen agerar bakgrundsdansare. Kan nog bli roligt. Showen kommer vara i slutet av terminen. )
Till på onsdag måste jag ha bestämt mig för hur jag vill lägga upp min performance.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot