Tattoos

Sipprar på en hemmagjord exotisk drink samtidigt som jag bättrar på min extremt coola make up. Paris Hilton snubblade in i mig i hennes alldeles för stora rosa mjukisbyxor idag när jag shoppade på Melrose. Slutade med att hon bjöd med mig på en helkväll ut i Hollywoods nattliv. Ska strax hoppa i mina nyinköpta Jimmy Choo skor och skynda mig ner till limmon (hon hämtar upp mig).
Ciao!

Skämtåsido..Men var liite sugen att hitta på ett spännande inlägg nu när det är lördag i Hollywood igen, men jag ska vara ärlig. Jag ligger nerkrupen hemma i mjukisbyxor å Venice beach myströja :)

Vaknade nämligen med feber och världens hosta igen..fan!
När jag var nere vid poolen en stund under dagen frågade en äldre man irriterat om jag inte hade någon bra hostmedicin när han hörde hur jag lät. Jag svarade ironiskt "jo men den lånar jag inte ut till folk jag inte känner.." Jag tyckte jag var jätterolig men kom på att han som var amerikan kanske inte har sett Lotta på Bråkmakargatan. Av den förvirrade minen att döma fattade han antagligen inte skämtet. Nänä.

Får vila vila vila hela helgen så att jag kan komma igång med skolan på måndag




Lotta- Lånar inte ut sin näsduk till folk hon inte känner


På tal om nåt helt annat. Upptäckte att tjejen som pusslade med mitt schema råkade ta bort en kurs som jag skulle läsa (Preparation of Art) vilket innebär att jag måste gå in på måndag och ändra schemat igen.. Kanske ska låna en av alla maskeraddräkter alla konstiga människor på Hollywoodgatan går runt med så jag blir insläppt på admission department? För "Linda Wering" är nog portad..





Heta Angelina Jolie, älskar hennes tatueringar

Sitter och skaffar mig lite inspiration över vilken tatuering jag ska göra nu när jag endå måste vara hemma och vila. (Lovar mamma, det blir ingen stoor eller extrem).
Tänkte göra en här i L.A. När jag gör en tatuering måste den förutom vara väldigt genomtänkt och betydelsefull, också vara gjord på en minnesvärd plats. (Som förra som jag gjorde i Thailand till exempel.)

Jag vill verkligen göra en tatuering nere vid ankeln, läste det här på en sajt dock:

"It is a known fact that getting a wrist tattoo is much more painful than having tattoos on other parts of the body. There lies great amount of truth in the fact that getting a wrist tattoo demands more pain than getting it on any other portions of the body including the arms and the thigh. The basic scientific explanation lies in the fact that the skin on one’s wrist is the thinnest and due to this, it has much less tissues and flesh to cushion the tattoo needle when the tattooing process is carried out. But if you think that your threshold to pain is comparatively low, you may consider getting your tattoo placed on some other portions of your body."

Hm... Men man säger väl, "den som vill vara fin får lida pin"? Vi får se.. Skulle vilja tatuera in "M" som en hyllning till Malin på handleden också, kanske blir det ;)

Sen läste jag också att den senaste trenden är att mammor tatuerar in sina barns namn, kan det vara nåt för mamsen tro? Hihi..

2 be continued gällande val av tatuering, schema (och förhoppningsvis lite äventyr i L.A så snart jag blir frisk!).

Kommentarer

  1. Bara så att du vet Linda, det gör ont att tatuera sig på handleden också ;) men man står ut för som du säger, ska man vara fin får man lida pin.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot