Rehab time



Första gången sedan jag kom till USA som jag verkligen sovit lika djupt och skönt som Törnrosa- åh vad jag behövde det! Börjar återhämta mig från den elaka influensan och kan säkert komma igång med skolan nu på måndag!!

Åkte in till skolan en sväng idag för att sjukanmäla mig och ordna med lite kurser i skolans registration admisson. Virrig som jag är glömde jag mitt student ID som skolan så fint påpekat att man ALLTID måste ha på sig när man vistas på skolområdet, men som tur är kände vakten igen mig så jag kom in i alla fall.

Väl inne på admission department där jag skulle ordna med kursbyte och sjukanmälan hade jag otur att bli "served" av samma kille som jag ordnade kurser med första dagen i skolan. (som tyckte jag var jättejobbig när jag ville välja extrakurser.). Av hans min att döma tänkte han verkligen ”åh nej inte hon” när han såg mig.

Jag hostade var och varannan minut varpå han hela tiden flyttade stolen lite längre ifrån mig med äcklad min. "Of course I have to deal with a student who got the swine flue.." sa han bittert. Kände mig hyfsat motiverad att få hjälp av honom.

Bara en sån grej att han bad mig fylla i ett par papper till admission department gällande min frånvaro men samtidigt sa "but I would be surprised if they accept this application without any note from a doctor, but you can try. " Happ.. (Då hade jag precis förklarat för honom att jag suttit i telefonköer i två dagars tid till olika läkare utan att komma fram..).

Sen hade jag hittat massa spännande kurser som jag ville byta till. "No shit.." mumlade han.

Jag ignorerade honom och bad honom kolla om det gick att byta till dom men alla krockade med mina ordinariekurser som alla måste läsa. Bu! Hade ju hittat allt från creative artist (där man utgår från en känd kreativ författare och utvecklar sin personliga och artistiska kreativitet), några datakurser där man lär sig producera sin musik och försökte med gitarrkursen igen haha..Men inget gick. Suck.

Hade en del andra frågor men eftersom killen såg så extremt plågad ut av mig bestämde jag mig för att ta det en annan dag..

På vägen ut blev jag haffad av killen på International Office;

"Hey, Linda Wering right? We have not yet received a copy of your I-94 card, you know? To place in your file. Do you have it with you?"

”Jävla skit också...”(tur att han inte fattar svenska). Det hade jag såklart också glömt hemma.

"Please bring your I-94 card and passport to the International office as soon as possible, ok?"


Ja, det blir en tripp in imorn igen då för mig...
Prickade precis in bussen hem, men kom på att det var ett par andra ärenden jag hade behövt göra när jag ändå pallrat mig in..skit. Aja, kände att energin från frukosten höll på att försvinna så lika bra att åka hem ska ju in imorn igen :)






Tja, förhoppningsvis blir det mer spännande bloggande när jag blir helt frisk och skolan kommer igång, nu får ni nöja er med det här! Kan berätta att Hanna införskaffat en mixer i hushållet som jag lekte lite med när jag kom hem, fick till en supergod smoothie faktiskt!

Mixade persika, äpple, vaniljyoghurt och mjölk - try it!

Nu väntar TVn, Entourage börjar strax. Som sagt..Fullspäckat schema här borta ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot