Äkta amerikans roadtrip och Thanksgiving i Arizona

Nu åker vi!

e

Ett litet kvällsdopp i poolen på motell

Emil fångar våra bästa sidor :)


Ett stopp för att beundra den vackra solnedgången..

Min familj (Emil och Hanna) har hyrt bil en vecka!!! Det är hallelujamoment så det skriker om det.. Svårt att beskriva hur mycket man uppskattar en bil när man bor här. Hela vardagen blir helt annorlunda, man kan faktiskt TA sig till ställen (flera på samma dag till och med!) Vi må vara bortskämda med sånt i Sverige men här känns det som julafton att få höra att det finns tillgång till bil haha.

I alla fall, så eftersom både Hanna och Emil lämnar L.A om tre veckor (buhu..) vill de såklart utnyttja tiden här så effektivt som möjligt. Roadtrip till Grand Canyon och San Fransisco stod på schemat inför helgen. Egentligen hade jag behövt plugga och bara vila upp mig nu när vi är långlediga över Thanksgiving.. Men eftersom min lilla familj lämnar mig så snart känner jag att jag vill ta varje tillfälle i akt som ges att umgås med dom! Dessutom fyller Emil år i helgen- det måste ju firas!
Så, mot nästa äventyr då, första mål: Grand Canyon!

Mer American roadtrip än så här blir det nog inte. Lååång bilresa! Som hämtat ur en amerikansk film, med allt som hör till. Ni vet såna där små ödsliga bostadsområden mitt i öknen med ”white trash” och incestfreaks, små härliga sunkiga lunchställen, vackra, mäktiga berg längs vägen..Ja ni vet! Vi körde från morgon till kväll med några kortare sträcka-på-benen-å-äta-stopp innan vi kom fram till Arizona, där vi bodde på ett hotell i den mysiga lilla staden Williams. Älskade den lite tacky men charmiga julbelysningen överallt och att det var SVINKALLT (tydligen inte alls ovanligt med snö här den här tiden)skapade lite julstämning! Ja, jag hade ju ingen tanke på att det skulle vara vinter här så jag tog bara med mig lite sommarkläder…Det får la bli dom gula mjukisbyxorna å Emils munktröja hela resan då!

Denna dag var det Thanksgiving, som vi firade..lite annorlunda. Det blev middag och cheesecake på ett sunkhak i Williams, Arizona. Men supermysigt var det, eftersom jag hade rätt sällskap.
Imorn ska vi upp innan tuppen, bokstavligen! Vi tänkte titta på soluppgången i Grand Canyon (och det tar en timme dit från vårt hostel..) Klockan är över tolv och jag och Hanna är fortfarande vakna, hur ska detta sluta?

Varför sover jag aldrig längre? Vad går jag på? Solenergi? Sockerenergi? Helt sjukt.. Har max sovit 5 timmar på 4 dygn..Yes.


Antal mil vi åkt idag: 136 mil, det ni!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot