Sömnlös i L.A

Linda- mindre bra på vetenskapsmän och engelska termer i Vocal technique




Inatt sov jag riktigt riktigt dåligt, somnade sju på morgonen tror jag.. Vilket resulterade i att jag var en zoombie i skolan. Men jag får ju faktiskt skylla mig själv när jag levt på cookies, scones, snabbmat och bröd hela helgen - när jag är allergisk mot vete!


I skolan fick vi tillbaka våra midtermprov på Vocal Technique lektionen, jag hade 2-3 fel men helt klart godkänd i alla fall :) och jag måste väl erkänna att jag svarat lite dumt på de jag inte fick rätt för... T.ex när jag skulle föklara var oropharynx och nasopharynx satt skrev jag nåt i stil med "mouth area and nose area" medan mina ambitiösa klasskamrater förklarat med medicinska termer exakt vart i munnen och näsan de satt.. Jaja..och en fråga fattade jag inte, så jag hade börjat skriva värsta uppsatsen om att jag var "from Sweden" och inte förstod vissa ord och därmed inte hennes fråga, och började hitta på ett liten egen kreativ beskrivning av vocal vowels för att försöka visa henne att jag verkligen försöker och att jag hade pluggat. Som kommentar av läraren fick jag kort och konsivt: "It does not matter that you are from Sweden" följt av 4 minuspoäng..Näää..Minuspoäng?! WTF. Okejrå.


På vägen hem från skolan hann jag med att göra bort mig när jag gick med på att intervjuas av BBC news. Reportern ställde massa frågor om vetenskap och frågade sen om jag visste vem (nåt-långt-svårt-namn) var, i lite "klart du vet" tonfall. För att inte tappa ansiktet när jag stod där med kameran uppkörd i ansiktet svarade jag självsäkert; "yes, of course" och då fortsatte reporten såklart med att fråga mig "so, can you tell us about him? Who is he?".
Det kunde jag såklart inte, eftersom jag aldrig hade hört karls namn. Därmed var intervjun avslutad och jag hade tappat ansiktet i alla fall. Tack hej.


Kände att jag behövde kompensera min mindre smarta dag idag genom att vara lite duktig här hemma, så jag har storstädat badrummet, betalat hyran, tvättat och lagat riktig, ordentlig mat (för en gång skull, yeey!). Nu känns det bra igen ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot