IKEA!

Har visst lite hemlängtan i alla fall.. Idag åkte jag, Patrica och Fredrika bil till IKEA. Fredrika skulle handla lite möbler hem och julmat till hennes kommande TV crew från Sverige , så jag passade på att följa med för att känna mig lite hemma ett tag.. Helt sjukt kändes det att kliva in på IKEA, som om jag blinkat mig tillbaka hem till Sverige på ett ögonblick a la Hiro i Heroes, blev lite rörd ;)

Vi åt lunch (tänk vad sjukt att vi blev så sentimentala när vi åt svensk IKEA lunch, medan jag hemma i Sverige rycker på axlarna över sån mat, haha..Det gäller tydligen att lämna Sverige för att sakna det! För åh vad jag jag fick hemlängtan!) tog en klassisk IKEA sightseeing, och avslutade med att handla hem lite svensk mat! Blev jättelycklig över allt som fanns, men blev extremt besviken över att det bara fanns alkoholfri Glögg och ingen pepparkaksdeg :(

När jag kom hem på eftermiddagen med min stora IKEA kasse, väntade ett note från receptionen där det stod att jag skulle hämta ett paket. Plötsligt var min Sverigefyllda IKEA kasse inte lika spännande längre, jag slängde den i köket och skyndade som en liten förväntansfull sjuåring på julafton för att hämta mitt paket. Hade extremt höga förväntningar och målade upp flera scenario i huvudet; Hade jag vunnit nåt? Var det nåt spännande från familjen? Kanske Pålle som stod vid receptionen? Men när jag väl kom fram till desken med andan i halsen och bad om mitt paket kom receptionisten ut med ett pyttelitet paket till mig..BESVIKEN.. som innehöll ett par visitkort jag beställt för nån vecka sen. Bu.






Lite svensk nostalgi shopping: knäckebröd, gravad lax, Marabou, köttbullar , lingonsylt och läkerol!


IKEA


Hört i skolan:
Det "svenskaste" svaret hittills i LA:
"varför stod du i kö? - Jag vet inte, det var en kö där så jag tänkte jag skulle stå i den..."

Härligt med så många svenska vänner i skolan, ingen risk att inte få sin dagliga svenska dos..

Imorn är det en lång dag, har Re-registration klockan åtta på morgonen och dans på eftermiddagen som håller på till halv nio på kvällen! Så ikväll blir det sova tidigt.. Vii hööörs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot