Fredagshäng i Beverly hills med Fredrika

Spontanbokade en tid på en hårsalong utanför Warner Bros idag innan skolan, och åh så nöjd jag blev!
Jag hade tur att det var en jättegullig och proffsig frisör som klippte och slingade mitt hår. (Hon visade sig vara frisör till en hel del skådespelare, mediamänniskor och även en Beverly Hills-bor favorit.)

Frisören kom ursprungligen från Iran, vilket var roligt! Vi hade ju tre timmar att fördriva ihop så jag kände att det var bäst att komma på en del vettiga samtalsämnen. Jag dammade av det lilla jag kan prata på persiska och mina kunskaper/erfarenheter om Irans kultur (snappade upp en hel del om Iran under alla grundskoleåren med min allra bästa kompis då, Sara som är från Iran.) Vad kul det var att tänka tillbaka på dom minnerna med henne :) Det blev mycket prat om persisk mat..mmm! Kan jag starkt rekommendera btw ;)

Men jag har aldrig suttit så länge hos frissan förut! Så till sist höll inte ens samtal om Iran, amerikansk politik och skvaller om mediamänniskor mig vaken- jag somnade tre gånger sista halvtimmen..Två gånger medan hon tvättade mitt hår, och en gång medan slingorna "verkade" (rasade framåt och vaknade av att jag dunkade i ansiktet i bordet, haha).

Efter keyboard och privat lektion i skolan hängde jag med Fredrika i Beverly Hills, vi hade verkligen jätteroligt inne på Beverly center och var nog inne på Victorias Secret i över en timme och gick personalen på nerverna när vi flamsade i omklädningsrummet som två små skoltjejer haha..


























Hela väggarna i omklädningsrummet var fyllda med autografer från kändisar som brukar handla här, jag fotade några favoriter!







Helt klart min favorit!








...Å titta Pålle vem som handlar underkläder i samma butik som din tjej ;)





Men allt roligt har sitt pris, tre bussar var det för mig att komma hem sen, varav jag missade sista bussen och fick vänta 50 minuter- men jag är härdad nu ;) Väl hemma väntade ett paket från världens bästa mamma till mig, åh vad glad jag blev! Hon hade skickat kosttillskott jag behöver, hälsatidning, massa Nemi/Rocky serie utklipp ur DN (som jag alltid läste på morgonen när jag bodde hemma) goda teer och post. TACK DU ÄR SÅ HIMLA FIN MAMMA! Älskar och saknar dig så mycket!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot