Inte Alicia Keys bakom pianot ännu..

Jag är inte dum..Lovar! Jag har bara otur när jag tänker ibland



Nä, det är nog en bra bit kvar tills jag kan sitta och ta i från tårna när jag sjunger och samtidigt köra en imponerade show på pianot a la Alicia Keys. Det fick jag bekräftat idag på keyboardlektionen.


Vi fick en låt förra veckan som vi skulle öva på och sen spela upp för klassen och läraren idag. Jag var så otroligt lycklig över att jag klarade av att läsa notpappret och även spela den (efter mycket svettigt övande.). Kom för en gångs skull in i klassrummet med världens självförtroende och längtade till att få motbevisa min "dumma blondin" stämpel jag fått som alltid ligger lite efter eftersom jag varit borta så mycket. Såg verkligen fram emot att se lärarens min (jag är nämligen INTE hennes favortelev) när jag spelade hela låten klockrent!

Men den minen jag fick av henne var inte alls den jag hade förväntat mig.. För när jag spelade idag på lektionen spelade jag en helt annan melodi än resten av klassen (som lät bra visserligen, men inte en ton stämde överrens med själva notpappret...). Snyggt Linda. Oh vad pinsamt. Jag hade tolkat noterna fel och spelat högre toner istället för lägre och kastat om allt helt.. Tyckte väl att jag hängt med lite för bra, så var det givetvis inte. Haha.. Så som sagt, målet att spela som Alicia Keys är ännu långt långt borta ;)

Resten av kvällen var det dansövande inför vår show, lite kvällshäng på en nyöppnad pizzeria med några vänner från skolan och nu sitter jag här! Snart sovdags, men först ska jag sitta och titta lite i kursvalen inför nästa termin.. Här gäller det att välja rätt kurser med tanke på hur dyr den här skolan är liksom, utnyttja till fullo ;)


Man blir trött av långa dagar på skolan och sen snabbmat på det..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot