Dag 1- Roomservice & Las Vegas bästa nattklubb





Innan vi åkte tyckte vi att det var hur grymt som helst med roadtrip med öppet tak :)



En halvtimme senare: Jag och Fredrika med nackspärr, frusna och helt söndernockade av draget. Inte lika coolt längre med öppet tak.


Lunchpaus på McDonalds




Roomservice på kvällen :)




Nattklubben XS på hotel Wynn



Jättefin soluppgång! Sista trötta, halvhjärtade bilden genom fönstret från sängen innan jag somnade


Vi kom fram rätt sent på fredagen, så när vi installerat oss på hotellet beställde vi upp mat och dricka till rummet. Sjukt dyrt..men jag var nog den enda som fick valuta för pengarna eftersom varken Fredrika eller Carro var speciellt hungriga och petade i maten. Som i sin tur innebar att jag fick 3 tallrikar med en salig blandning av grillad Salmon sandwich, pommes frites, cheesetortillas med guacamole och kyckling/avokadosallad. Supernöjd :).


Den kvällen var vi på det jättefina hotellet Wynn, där Las Vegas allra bästa nattklubb ligger; "XS". Aldrig sätt en finare klubb, helt otrolig! Å shit vad vi hade roligt och galet! Efter lite efterfest hos några kompisar som bodde på Wynn åkte jag hem i taxi själv medan resterande damer i gänget festade vidare. För min del ser jag till att inte stanna på en efterfest för länge. Alla vet ju ungefär vad som händer på efterfester? Inget jag var intresserad av att uppleva i alla fall just nu. En galen kväll på XS räckte gott å väl!


Dum blondinvarning:
När jag kom fram till vårt hotell efter klubben insåg jag att jag inte hade någon aning om vilket rumsnummer vi hade.. (det var ett par hundra rum att välja mellan..å det var inte läge att gå på känn..). Vad smart jag lät när jag halv 6 på morgonen sa till dom i receptionen att jag inte visste vart jag bodde. Jag måste ha framstått som antingen aspackad eller bara askorkad..Vet inte vad som var värst? Tjejen i receptionen kunde inte lämna ut rumsnumret eftersom rummet bara stod på Fredrika. Smart Linda. Just då kändes det rätt skönt att Vegas är staden som aldrig sover, så jag satte mig på Starbucks och köpte en kaffe, blåbärsscones och muffins och hoppades att någon av dom andra tjejerna skulle komma hem snart. Men tiden gick och ingen kom, insåg att jag hade varit vaken 24 timmar i sträck och ville VERKLIGEN krypa ner i sängen nu!
Letade rätt på securitas avdelningen och efter att ha legitimerat mig, intygat saker som fanns i rummet och tjatat lite fick jag ÄNTLIGEN komma in.. Bra med säkerhet kanske iof.. Precis när jag somnat kom Alexandra instapplandes i rummet. Hon hade inte heller kommit ihåg vart vi bodde och varit med om ungefär samma process som jag haha.. Vilken syn! Blondin 1 kommer inknatandes halv 6 på morgonen på hotellet och vet inte vart hon bor. En halvtimme senare kommer blondin 2 från samma rum och frågar samma sak. Snyggt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot