Sunday roadtrip 2 O.C!

Crystal Cathedral

Idag åkte jag, Hanna, Emil och Martin till Orange County - älskade det! Vi hade en riktigt mysig dag med superfint väder!

Först besökte vi Crystal Chathedral (en Kathedral gjord i glas) och gick på en gudtjänst där. Otroligt mäktigt och rolig upplevelse - tog massa fina kort som jag tänkte lägga upp på facebook. Det var så typiskt amerikanskt alltihop, världens mest påkostade gudtjänst med filmkameror, kyrkorgester med alla instrument som finns (t.o.m harpa), besök av en av männen bakom filmen Passion of Christ som passade på att nämna hans jobb med Mel Gibson och göra reklam för sin photobook, prästen som avslutar ett framträdande av en begåvad vocalist "you can by her CD at.." promota mitt i gudtjänster haha, sen var det besök av Miss California som iklädd sin krona belv intervjuad på scenen. Så det var verkligen en show den här gudstjänsten..Mindre spirituell, man smålog som sagt mer åt hur amerikanare är. En upplevelse som sagt! ;)

Kathedralen hade en jätteprålig "giftshop" också. Det var så roligt för jag himlade med ögonen åt att dom dessutom skulle ha en dyr, superhajpad giftshop här, men det slutade med att jag hakade på alla amerikanare och handlade presenter till min familj haha... Sen åkte vi efter en stor lunch mot lyxiga Newport och ner till stranden/piren. Helt underbart!!! Jag blev verkligen kär i den delen av O.C.. Så otroligt mysigt!





Söta syskon :)


Det var jättefina citat, men jag kunde inte låta bli att skratta när jag fick höra att det här hette "Walk of Faith" (istället för Walk of Fame på Hollywood Blvd.)



Emil älskar Barbeque såser..så att vi åt på ett steakhouse gjorde honom helt lyrisk


Mot Newport Beach!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot