Ny vecka :)

Jaha kära vänner! Ännu en komplicerad dag i detta underbara land. Skulle kolla mitt amerikanska konto idag för att se om pengarna kommit in ännu (Har varit i långa telefonköer och svettats på internet för att försöka föra över pengar från Nordea till min amerikanska bank, men pengarna drogs från Nordea- simmade runt i intet en vecka och damp sen tillbaka på mitt Nordea konto minus 1400kr..Hm. Därefter har det varit vää-äärldens projekt och jag har blandat in stackars mamma som nu fört över mina pengar till mig.)

Men som sagt, istället för att ha mina pengar på det amerikanska kontot hade jag MINUS 62 dollar. Har tydligen överkrasserat kontot medan jag dribblat med att försöka föra över pengar.. Har stått i telefonköer och slungats runt hejhopp hela förmiddagen, med slutsats; Sorry m’am there is nothing we can do.." Punkt. Gaaah. Som pricken över i et fick jag tillbaka min komplicerade studentbusskort ansökan som jag väntat på i 20 dagar - rejected! För att jag inte skickat med EN DOLLAR. En dollar liksom..Klantigt. Så nu måste jag göra om hela proceduren och vänta 20 dagar till..Betyder ännu en månad med busskort för 62 dollar istället för 35 dollar. Bu. Dumma komplicerade land. :(

Jaja, jag ska väl inte klaga, här är det 30 grader fortfarande och jag kunde ligga vid poolen innan skolan- inte helt fel liksom ;) Hade dans 4 timmar idag..hur kul som helst, men nu är jag slut i kroppen.. Ska plugga lite inför Midterm proven nästa vecka och sen krypa ner i sängen! Ciiiaao

Dagen kommentar:
"Alltså, dom behöver ju inte ligga med mig men dom kan ju hälsa i alla fall.."

(Ett svenskt par som vi känner här på Oakwood, kom för att hänga vid poolen samtidigt som jag. Dom låtsades inte se mig och la sig på ett par solstolar längre bort. Men när jag skulle försöka berätta det för Emil och Hanna formulerade jag det lite..fel.")

Kommentarer

  1. Haha vilken skön kommentar =)
    Saknar dig gumman! Puss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På väg till San Francisco!

Jossans sista kväll i SD!

Beachlife & photoshoot